חוות דעת כירורג פה ולסת

להאזנה:

 

חוות דעת מכירורג פה ולסת תידרש ככל שיש צורך להעריך את נזקיו של תובע שנגרם לו נזק בחלל הפה והלסת, לרבות קביעת אחוזי נכות ועלויות תיקון הנזק במידת הצורך. בחברת פורום רופאים תמצאו כירורגיים מובילים מתחום הפה והלסת, המנוסים בכתיבת חוות דעת משפטיות ומעניקים גם הערכה ראשונית למקרה התביעה.

 

חוות דעת רפואית בתחום כירורגיית הפה והלסת

כירורגיית הפה והלסת מהווה תחום מורכב ביותר, המתמקד בבעיות בחלל הפה ובשלד הפנים. טיפולים כירורגיים במישור זה כוללים שירותים אמבולטוריים לרבות השתלות דנטליות, תוספת עצם, עקירות כירורגיות ותהליכים לשיקום הפה והלסת בעקבות חבלה, הרס או תאונה.

רפואה זו עוסקת גם בתיקון עיוותים התפתחותיים בעצמות הפנים וטיפול בזיהומים בפנים והצוואר, מחלות וגידולים בבלוטות הרוק, אבחון וטיפול במערכת הלעיסה ומפרק הלסת ועוד.

הצורך בחוות דעת בתחום זה, תידרש במצבים בהם נגרם נזק גופני לאדם, כתוצאה מתאונה, חבלה מסוימת או בשל רשלנות רפואית. מאחר ואותו נפגע מבקש לתבוע באמצעות עורך דין ולקבל תגמולים מתאימים, הוא נדרש להצטייד בחוות דעת מתאימה, המהווה תנאי סף לדיון בתביעה.

חוות דעת של כירורג פה ולסת צפויה לשפוך אור על סוג וחומרת הנזקים הקיימים ולבסס את הפעולות הרפואיות הנדרשות לטיפול בהם. לעתים, חוות הדעת תידרש גם להערכת נכות ולעלויות בנוגע לתיקון הנזק, לצד הצגת קשר סיבתי מסוים בין האירוע והנזק לפה והלסת בפועל.

 

נושאים בהם תדון חוות הדעת הרפואית

תחום כירורגיית הפה והלסת מקפל בתוכו שני מצבים שכיחים בגינם תידרש חוות דעת רפואית בנושא:

 

תאונות, חבלות ופגיעות בפנים

המומחה הכירורג יתבקש לאבחן שברים בשיניים או בלסתות, פגיעה במערכות חלל הפה והלסת לרבות רקמות הפנים, אבחון של נזקים כתוצאה מנפילה על המדרכה, תאונת דרכים, פציעת ספורט, תאונת עבודה, אירועי תקיפה אלימים, אירועי לחימה, תאונות תלמידים ועוד.

אבחונים אלה מתרחשים באמצעות בדיקה קלינית מקיפה וצילומי רנטגן, לרבות בדיקה יסודית של כל הרשומות הרפואיות הרלוונטיות מהאירוע וכתיבת חוות דעת לעניין מצב התובע, אחוזי הנכות, עצם היותה של הנכות זמנית או צמיתה (בהתאם לתקנות המוסד לביטוח הלאומי) ואת הזכאות של התובע לפיצוי כספי בעקבות מצבו ובשל אחריות הגורם המזיק.

חוות דעת כירורג פה ולסת

אירועי רשלנות רפואית

כאמור, הליכים כירורגיים בחלל הפה או בלסת דורשים מומחיות מורכבת ומבוצעים במספר שיטות, על ידי רופא מיומן המוסמך לכך בלבד. במצבים שבהם נגרמה רשלנות רפואית כתוצאה מפעולה כירורגית קודמת או לחילופין אם נדרש תיקון באמצעות הרפואה הכירורגית, יתבקש מומחה חוות הדעת לקבוע שני אלמנטים מרכזיים:

  1. האם הרופא המטפל חרג בפועל מהסטנדרטים הרפואיים המקובלים בהתאם למבחן הרופא הסביר (תוך ציון הסטנדרט הנדרש והסביר לאותו מקרה).
  2. האם אותה חריגה מהסטנדרטים הרפואיים הסבירים היא זו שגרמה לנזקי התובע (עמידה על הקשר הסיבתי).

יודגש כי ישנם מקרים שבהם רופא מטפל אכן נכשל במבחן הרופא הסביר, אך הדבר לא גרם בפועל לנזקי התובע. במקרים אחרים, ייתכן שקיים נזק אך מקורו לא בטיפול רשלני. במקרה לדוגמה, אדם שעמד לעבור עקירה כירורגית, נשכב על מיטת הטיפולים והמיטה קרסה.

כתוצאה מהחבטה הקשה נפגע בשיניו וכעת נדרש המומחה הרפואי לקבוע כי הנזק נגרם כתוצאה מהמיטה הרעועה. אלא שבפועל השתמש בית המשפט בחוות דעת מכריעה של כירורג פה ולסת, שקבע כי נזקיו של התובע נובעים ממצב קודם של הזנחה חמורה וכי אין כל קשר רפואי-קליני בין המכה בפועל לבין הנזק לשיניו.

דוגמה זו מציינת את חשיבותו של האבחון המדויק והאמין שנדרש לחוות הדעת, על מנת שלא לשלוח את עורך הדין למשפט סרק שאין בו ביסוס אמיתי ועקרוני לתביעה וקבלת פיצוי.

 

הגורם המוסמך למתן חוות דעת בתחום כירורגיית הפה והלסת

בישראל, מוכר תחום כירורגיית פה ולסת מכוחה של הסמכה ברפואת שיניים לצד התמחות נוספת בת 5 שנים באחד משמונה בתי חולים המאושרים לכך בלבד. בסיום התמחות זו, תינתן הסמכה מטעם המועצה המדעית. ההתמחות כוללת הגעה לרף מסוים של ניתוחים ושתי בחינות, בהן נדרשת שליטה מלאה בכל מקרה בתחום כירורגיית הפה והלסת, תוך הכרה מקיפה של כל שיטות הניתוח.

מלבד רמתו המקצועית וההסמכה הנדרשת של הכירורג, עליו כאמור להיות גורם אמין ומקצועי, מי ששולט בשפה, התחביר והדקדוק ושמנוסה בכתיבת חוות דעת, כך שדבריו מובאים בבהירות, בבירור וללא פתחון לפרשנויות או כפל משמעות.

 

נדרשתם לחוות דעת מכירורג פה ולסת? אנחנו כאן לרשותכם

חברת פורום רופאים מעניקה שירותי כתיבת חוות דעת רפואיות לצרכים משפטיים ופועלת מול רופאים רבים, במגוון תחומים ונושאים. חברתנו פועלת באופן מקצועי חסר פשרות כדי למצוא עבורכם את המומחה המתאים ביותר לנושא התביעה והתחום בו היא עוסקת ולספק לכם חוות דעת איכותית, אמינה, מקצועית וברורה, שתמקסם את ההצלחה המשפטית לכם וללקוחותיכם.

מלבד כתיבת חוות הדעת, משקיעה פורום רופאים בפיתוח שירותים נלווים התומכים ביצירת חוות הדעת בפרט ובתהליך המשפטי הנדרש בכלל. כפועל יצוא של גישה זו, החברה מעניקה גם שירותי איתור להשלמת מסמכים רפואיים מכל הגורמים והמוסדות המטפלים, הערכה ראשונית לחוות הדעת ללא עלות ושירותי מימון ביניים לתובעים המתקשים לממן מכיסם את עלויות חוות הדעת.

 

הקרן למימון חוות דעת רפואיות

לאחרונה השיקה חברת פורום רופאים בשיתוף עם LITIVEST, קרן חדשה למימון חוות דעת, המסייעת לעורכי דין לממן את התהליך המלא מבחינת התיק והערכת אפשרות התביעה ועד למימון מלא של חוות הדעת עצמה, בתנאים הוגנים וזולים במיוחד.

הקרן פועלת על בסיס עיקרון לפיו אם יש "קייס" – יינתן מימון בתוך 24 שעות בלבד. בנוסף קיים מנגנון חלוקה הפועל לטובת התובע, במקרה שבו המימון עולה על הפיצוי וכן העדר הצורך בהחזר במקרה של הפסד בתביעה.

לפרטים נוספים, שאלות ולהזמנת חוות דעת רפואית כבר כעת – צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם.

שני המצבים הנפוצים יהיו תאונות או חבלות כתוצאה ממגוון סיטואציות, או לחילופין רשלנות רפואית בניתוח בפה או הלסת ו/או שדורשת בתיקון של מחדל רפואי באמצעות כירורגיית פה ולסת. מכיוון שתחומי המומחיות הרפואיים כוללים גם טיפול בזיהומים, גידולים, עיוותים מבניים וביצוע השתלות שיניים, קיים המקום לפנות למומחה כירורג גם סביב נושאים אלה.

תחילה יבצע הרופא בדיקה קלינית מקיפה וצילומי רנטגן, המאפשרים לו לאבחן את הנזק ואת מצב הפה והלסת הנוכחיים. בנקודה זו, עליו לציין את הנזקים הקיימים ולקבוע האם נובעים מפעולותיו של הגורם המזיק. חוות הדעת תכלול בדרך כלל גם אחוזי נכות ועלויות לתיקון הנזק.

לא כל כירורג פה ולסת עוסק בכתיבת חוות דעת משפטיות ועל כן דרוש ידע מעמיק, ניסיון ומוניטין רחב המאפשר לרופא לבסס את טענותיו ולהצביע על הקשר הסיבתי כנדרש. מלבד זאת, הרופא נדרש לניסוח תחבירי ומדויק, קוהרנטי, בהשתלשלות שבונה את עצמה משלב לשלב ולקביעות שאינן נתונות לפרשנות או דו משמעות.

בהחלט. חברתנו מעניקה מימון לתובעים ולעורכי דין, המאפשרים לנהל את ההליך המשפטי בראש שקט ולהימנע מדחייה או ביטול התביעה מחשש לעלויות בהן כרוכה חוות הדעת. נשמח לספק לכם פרטים נוספים ולענות על כל שאלה בנושא.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי