חוות דעת רפואית משפטית – רפואה אסתטית

להאזנה:

 

תחום הרפואה האסתטית כולל ניתוחים ופרוצדורות שונות שלרוב אינן הכרחיות מבחינה רפואית, אלא נועדו לשפר את המראה של המטופל. הניתוח האסתטי מתמקד במהותו בשיפור קוסמטי אלקטיבי, אולם למרבה הצער, הליכים אלו לא תמיד מולידים את השיפור הרצוי למטופל ולעיתים אף מסבים נזק חמור לבריאותו ולמראהו החיצוני.

הדבר מוביל לא אחת להגשת תביעות רשלנות רפואית ביוזמת המטופל. אולם לאור המורכבות הרבה הכרוכה בהוכחת רשלנות רפואית בהליכים קוסמטיים, חשוב לדון במשמעות של חוות דעת רפואית משפטית – רפואה אסתטית, בתיקים הללו.

 

על הנחיצות של חוות דעת רפואית משפטית – רפואה אסתטית ומורכבותה

חוות דעת רפואית משפטית בתחום הכירורגיה הפלסטית והאסתטית, היא עניין שעשוי להיות מורכב ורגיש במיוחד. זאת בשל העובדה שניתוח פלסטי כרוך לרוב בהליכים מורכבים הדורשים רמה גבוהה של מיומנות ומומחיות. למרבה הצער, ישנם מקרים בהם ניתוח כושל עלול להתרחש עקב רשלנות, לרוב כתוצאה מחוסר מקצועיות או חוסר ניסיון של המנתח.

במקרים אלו נחוצה חוות דעת רשלנות רפואית של מומחה בכירורגיה פלסטית. המומחה יבחן את המקרה ביסודיות וייתן חוות דעת מקצועית לגבי גורמי הנזק, ההשלכות הבריאותיות, הנפשיות והתפקודיות מהן סובל הנפגע ויקבע האם לשיטתו, יש בסיס לתביעה ולפיצוי בגין הנזקים שנגרמו לו.

חוות דעת רפואית משפטית - רפואה אסתטית
חוות דעת רפואית משפטית – רפואה אסתטית

 

באילו נסיבות נדרשת חוות דעת רפואית משפטית בתחום הרפואה האסתטית?

במקרים בהם נזק רפואי ו/או קוסמטי נגרם למטופל עקב רשלנות של רופא מטפל בתחום הרפואה האסתטית, הנפגע רשאי לבקש פיצויים באמצעות הגשת תביעת רשלנות רפואית. כאשר עסקינן בתביעות רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים, חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי, הניתנת מטעם מומחה בתחום הכירורגיה הפלסטית, יכולה להיות כלי מכריע בקביעת תוצאת המקרה.

בנוסף להצגת חוות דעת רפואית משפטית בבית המשפט, חוות הדעת הרפואית בתחום הרפואה האסתטית, יכולה לשמש גם ראיה עבור הנפגע במקרים בהם חברת הביטוח שוללת ממנו את תשלום תגמולי הביטוח.

במידה וחברת הביטוח חולקת על התביעה בטענה שלא מגיע למטופל הפיצוי המינימלי או המלא שאותו הוא מבקש, חוות דעת רפואית של מומחה בכירורגיה פלסטית יכולה לסייע בהוכחת תקפות התביעה ולתמוך באינטרס של הנפגע.

 

סוגי המקרים שבהם עשויה להידרש חוות דעת רפואית ממומחה לרפואה אסתטית

מקרי רשלנות נפוצים למרבה הצער, בתחום הפלסטיקה והאסתטיקה, ויכולים לנבוע ממגוון הליכים שהשתבשו. עם סוגי הנזקים שמולידים תביעות פיצויים המצריכות הגשת חוות דעת רפואית בתחום הרפואה האסתטית, נמנים:

  1. צלקות – לצלקות בגוף או בפנים יכולות להיות השלכות אסתטיות ותפקודיות כאחד, וחוות הדעת הרפואית תעריך את גודל הצלקת ומידת בולטות שלה לצד השפעתה על התפקוד היומיומי והתנועתיות של חלק הגוף המצולק.
  2. כוויות – כוויות הנובעות מטיפולים קוסמטיים המשתמשים במכשירי לייזר ומכשירים פולטי חום או קרינה מסוגים אחרים, עלולות להיגרם מטיפולים רשלניים.
  3. הסרת שיער בלייזר – בעיות עור שונות יכולות לנבוע מהליכי הסרת שיער בלייזר לא תקינים המתבצעים באמצעות מכשירים שונים.
  4. השתלות שיניים – אלו הם טיפולים יקרים שיכולים לשרת גם מטרות פונקציונליות וגם אסתטיות. אולם השתלות שיניים שבוצעו בצורה לא נכונה עלולות לגרום לפגיעה בשיניים, בפה, במערכת הלסת, ובמראה הכללי של פניו של המטופל.

 

אילו פרטים צריכים להופיע בחוות דעת רפואית משפטית בתחום הרפואה האסתטית?

חוות דעת רפואית משפטית בתחום הרפואה האסתטית, חייבת להיות מסמך יסודי ומקצועי אשר נכתב על ידי מומחה לכירורגיה פלסטית הרשום באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, וכולל את המרכיבים הבאים:

  • כל החומרים הקשורים לנזק הרפואי שנגרם לתובע לרבות פירוט הנסיבות בהן ניתן לו הטיפול הקוסמטי, תיעוד רפואי כללי ותיעוד מתהליך הטיפול, הן לפני ההליך ובמהלכו, וכן התייחסות לתלונותיו והצהרותיו של המטופל.
  • דוח בדיקה של התובע – המומחה יערוך ראיון עם המטופל, יבצע בדיקה רפואית ויעריך את היקף הנזקים מנקודת מבטו של מומחה בכיר לרפואה אסתטית.
  • תמצית חוות הדעת – לאחר עיון בכל הנתונים והצלבת הממצאים, תיכתב חוות הדעת הרפואית שתסכם את הנזקים האסתטיים, הרפואיים והתפקודיים הנוכחיים והעתידיים של המטופל, לרבות טיפולים אפשריים שעשוי המטופל להזדקק להם לתיקון הנזק שנגרם. חוות הדעת תקבע גם את עצם קיומו של קשר סיבתי בין הטיפול לנזקי המטופל
  • הוכחות – המסקנות והסיכומים חייבים להיות נתמכים במידע מספרות רפואית ודוגמאות ממקרים דומים.

 

לסיכום: חשיבותה של חוות דעת רפואית משפטית – רפואה אסתטית

בתביעות רשלנות רפואית בתחום הרפואה האסתטית, חוות דעת רפואית משפטית היא מרכיב קריטי להוכחת נזקי התובע. פורום רופאים שמח להציע לכם חוות דעת רפואיות משפטיות של טובי המומחים בתחום הרפואה האסתטית והכירורגיה הפלסטית, שיוכלו לכוון את לקוחותיכם לתוצאות הרצויות להם בתביעתם. לקבלת פרטים נוספים – פנו אלינו כעת.

לרופא מומחה המספק חוות דעת רפואית משפטית בתחום הרפואה האסתטית, צריך להיות תואר של רופא מומחה בתחום הכירורגיה הפלסטית. עליו להשלים גם סטאז' מעשי בתחום זה ושש שנים נוספות של הכשרה מיוחדת הן בכירורגיה משחזרת והן בכירורגיה אסתטית, שרק לאחריהן המנתח הפלסטי יקבל את התואר רופא מומחה.

כשמחפשים מומחה שיספק חוות דעת רפואית משפטית – רפואה אסתטית, חשוב לוודא שמדובר ברופא מומחה בכיר ובעל שם בתחום הכירורגיה הפלסטית, הנחשב כאוטוריטה בתחומו. רופא כזה יוכל לבחון את הנושא לעומק מנקודת המבט של כירורג פלסטי מנוסה ולחוות דעה מקצועית ומפורטת בבית המשפט, שסיכוייה להתקבל יהיו גבוהים יותר. 

במידה וחברת הביטוח חולקת על התביעה בטענה שלא מגיע למטופל הפיצוי המבוקש, חוות דעת רפואית משפטית של מומחה ברפואה אסתטית, יכולה לסייע בהוכחת תקפות התביעה ולתמוך בטענותיו של הנפגע וזכאותו לפיצויים.

כדי לקבל פיצויים מביטוח לאומי, יש לקבוע כי הפגיעה שנגרמה לתובע במסגרת הליך קוסמטי, גרמה לנכות כלשהי, זמנית או קבועה, פיזית או נפשית. הפיצוי הניתן על ידי הביטוח הלאומי מבוסס על דרגת הנכות, המבוטאת באחוזים. על מנת לקבל פיצויים, על התובע לספק ראיות על הנכות והשפעתה על חיי היומיום שלו. חוות דעת מרופא מומחה, חיונית לחיזוק טענות המבוטח ותשפר את הסיכויים לקבלת הפיצוי המבוקש מהביטוח הלאומי.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי