חוות דעת מומחה כתף

להאזנה:

 

פגיעות שונות המתבטאות באזור שבין המרפק ועד מפרק הכתף נחשבות לנפוצות מאוד, כך שלעתים קרובות נדרשת חוות דעת מומחה כתף לצורך תביעת תגמולים כספיים, אחוזי נכות או פיצויים מגורם מסוים בגין נזקים שנגרמו לאזור זה. חוות הדעת תפרט בבירור את הנזק המדויק שנגרם ותעמוד על כשלים או מחדלים שגרמו לו, לעתים גם על סכומי המימון לטובת הטיפולים.

 

המורכבות במתן חוות דעת רפואיות בנזקי כתף

כידוע, מקורה של כל פגימה גופנית נחשב לנדבך קריטי בעריכת כל חוות דעת רפואית לצרכים משפטיים, אך כאשר מדובר בפגיעות כתף, לא תמיד קיים קשר סיבתי כה מובהק בין טיב הפגימה למה שגרם לה בפועל. הנה לדוגמה, אדם המשחק כדורסל להנאתו ולפתע מרגיש שהכתף שלו יוצאת ממקומה, במה שמכונה פריקת כתף.

האם ניתן לקבוע כי מדובר בתוצר לוואי של תאונה מצערת שאירעה לא מזמן או במקרה של רשלנות רפואית? ככל שישנו קשר בין סוג הטיפול שהתקבל או היקף הנזקים שהתרחש כתוצאה מהתאונה, בהחלט סביר להניח שאם לא מדובר במצב כרוני שאפיין את אותו אדם בעבר, נוכל למצוא את הקשר הסיבתי המדויק.

 

קביעת אחוזי הנכות בהתאם לפגיעה הקיימת

חוות דעת מומחה כתף קובעות בין היתר את אחוזי הנכות המתאימים למצב הפתולוגי שמבסס את מקור מגבלת התנועה והנזק. צריך לזכור שכל הערכה רפואית שתתקבל ממומחה כתף ומכל מומחה בתחום האורתופדיה בכלל, לא מתרחשת על בסיס חישוב מדויק אלא מהערכות שונות, שאותן מצליב המומחה בהתאם לבקיאותו וניסיונו בתחום, בשילוב ההתרשמות המקצועית ויכולת הערכתו סביב אותו מקרה.

חוות דעת מומחה כתף
חוות דעת מומחה כתף

יש מקרים רבים שבהם הנכות שנקבעת מטעם הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי (או לחילופין חברת הביטוח/ משרד הביטחון) נמוכה ביחס לנכות שנקבעת על ידי מומחה פרטי ולכן רבים מזהים את הצורך בחוות הדעת הפרטית מטעמו של מומחה ניטרלי, גם כאשר אין על פניו חובה לצרף אותה לתביעה כפי שקורה למשל בתביעות בדיני נזקי גוף.

 

חשיבותה של חוות דעת מומחה כתף להליך התביעה

לאור ההתקדמות בתחום האורתופדיה וכירורגיית הכתף והמרפק בעשור האחרון, עולה גם הצורך במומחיות בולטת בתחום זה, בדגש על ניסיון קליני מוכח מצד המומחה הרפואי שיכתוב את חוות הדעת. ככל שמדובר בגורם בר סמכא מיומן ועתיר מוניטין, כך חוות דעתו תזכה למשקל גדול יותר בעת הפסיקה או קבלת ההחלטות ותגדיל את הסיכויים להשפיע על התוצאות.

חוות הדעת מציגה במקרים רבים גם את הכשלים וההתרשלות שחוו המטופלים כתוצאה מאבחון או טיפול לקוי בכתף הפגועה, או לחילופין את שורת הפעולות החריגות שבוצעו ושגרמו לאחר מכן לנזק לכתף. במובן זה, הופכת חוות הדעת למסמך ששופך אור על האמת ושמסביר את שהתרחש לצורך מיצוי יעיל של ההליכים והזכויות השמורות לנפגעים כתוצאה מהמקרה.

 

גורמים שכיחים לבעיות בכתף

קיימים מספר גורמים נפוצים שצפויים להיכלל בחוות הדעת, ככאלה שמובילים למוגבלות ולנכות צמיתים:

  • נזק גרמי שארי בעצמות הכתף עקב ניתוח, שבר או טראומה
  • הגבלת תנועה במפרקי הכתף ממגוון סיבות
  • קרע או נזק שארי בגידים או ברצועות הכתף עקב ניתוח, חבלה או עומס יתר
  • פגיעה עצבית הגורמת לשיתוק או לחולשה בעצבים שאחראיים לתפקוד הכתף

 

כאבים בכתף

טווח התנועה של הכתף משמש ביומיום על מנת להניע את הזרועות ולבצע שלל פעולות בכמה כיוונים. אלא שניידות זו הופכת את הכתפיים לפגיעות יותר, כך שבמאמץ יתר, במקרה של בעיה וגם עם הגיל הן צפויות לסבול משחיקת סחוס, קרעים בגידים ועוד בעיות ניווניות שונות.

הכאבים בכתף עלולים לתקוף גם ללא כל קשר לנסיבות הללו והם תלויים לעתים גם במצב הבריאותי או באורח החיים האישי. ולכן חוות דעת מומחה כתף תצטרך לקשור בין הכאבים לבין הנזקים הפוטנציאליים בכתפיים, לעתים בדרך של אבחון שגוי או העדר אבחנה כאשר מדובר ברשלנות רפואית.

ככל שמדובר בתאונת דרכים, תאונת עבודה או תאונה אישית, יש לשקף כיצד הבעיה הקיימת בכתפיים גורמת לירידה בתפקוד ואף מונעת את ביצוען של פעולות פשוטות לאורך היום.

 

חוסר יציבות בכתף

בשל התנועה המפרקית המלאה, סובל מפרק הכתף מחוסר יציבות ועלול להגיע לעתים עד כדי פריקת כתף. במקרה כזה, עצם הזרוע זזה ממקומה כך שחלה פגיעה ברקמות הרכות שמחזיקות את המפרק. במצב כזה יש להחזיר את הכתף למקומה ולטפל תרופתית. בהמשך יהיה צורך בטיפולי פיזיותרפיה, אך הם לא ימנעו פריקה חוזרת וסביר להניח שהיא תתרחש שנית.

מכיוון שהפריקה הראשונה של הכתף היא בדרך כלל תוצאה של חבלה משמעותית במנח שבו היד הייתה מעל לגובה הראש, ניתן יהיה לקשור בין הפגיעה לבין הפריקה החוזרת והנשנית בדגש על הכאבים וההגבלה בתנועה שהיא תייצר לתובע שוב ושוב.

 

זקוקים לחוות דעת רפואית ממומחה כתף? פנו אלינו

חברת פורום רופאים מעניקה שירותי חוות דעת רפואית לצרכים משפטיים בכל התחומים הקיימים ומתחייבת למצוא עבורכם את המומחה המתאים ביותר לתיק, מפאת מומחיותו, ניסיונו ובקיאותו במישור התביעה הרלוונטי.

בנוסף, חברתנו מספקת שירותי איסוף תיעוד רפואי מכל הגורמים הרפואיים השונים בארץ ומאפשרת לתובעים מימון ביניים לעלות שירות חוות הדעת. לאחרונה השיקה החברה גם קרן מימון חדשה המיועדת לעורכי דין ומציעה מימון לכל צרכי חוות הדעת עד למיצוי הליכי התיק, בכפוף לבדיקת היתכנות התביעה. לקבלת חוות דעת רפואית ראשונית וללא עלות – צרו עמנו קשר כבר כעת.

כן, זה אפשרי אם כי בפריקה חלקית בדרך כלל, שמסגירה כי אין המדובר בחבלה. ולכן הערכה זו חשובה כאשר נטען כלפי המיוצגים שלך כי הם גרמו לפגיעה ויש צורך בחוות דעת רפואית שתוכיח אחרת.

ההחלמה תלויה רבות בגודל הקרע ובמועד הניתוח. אם הניתוח התבצע כעבור זמן רב מידי, ייתכן שכבר החל תהליך ניווני שבו רקמת השריר הקרוע מוחלפת בשומן ואז כבר לא ניתן לשקם את הגיד, גם בניתוח. נתון זה חיוני לתובעים שמעוניינים לבחון האם מצבם קבוע או צמית וכן לתובעים שפונים בנוגע לרשלנות רפואית ביחס לניתוח לתיקון הקרע שלא צלח. 

תחילה יוזמן התובע לבדיקה אצל מומחה הכתף, הכוללת תשאול רפואי מקיף וכן בדיקות פיזיות לרבות אולטרסאונד והפניה לבדיקות הדמיה נוספות במידת הצורך. לאחר שגם הממצאים הקליניים וגם הניירת הרפואית הקודמת מצויה בידי המומחה, הוא יכתוב את חוות הדעת לפי הכללים המצויים לכך בחוק.

כאשר מדובר בתביעת רשלנות רפואית, יש לצרף חוות דעת מתאימה לכתב התביעה לפי חוק. אם התביעה מוגשת לחברת הביטוח או הביטוח הלאומי אין בכך חובה, אך הדבר רצוי על מנת לשקף את הנסיבות שגרמו לבעיה ואת המצב התפקודי הנובע ממנה.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי