חוות דעת רפואית פריצת דיסק

להאזנה:

 

חוות דעת רפואית לפריצת דיסק נכתבת על ידי אורתופד מומחה, במטרה לקבוע את טיב הבעיה, הטיפול שניתן לה והפגיעה התפקודית הקיימת (לרבות קביעת אחוזי נכות) ובכך להגדיל משמעותית את הסיכוי להצלחת תביעת הפיצויים שהגיש הלקוח. במאמר זה נתייחס לצורך ולחשיבות בחוות דעת שמתייחסות לאירועי פריצת הדיסק ולביסוס המאפיינים הייחודיים של כל מקרה לגופו.

 

חשיבותה ומהותה של חוות הדעת להצלחה משפטית מעולה

חוות דעת רפואית פריצת דיסק נדרשת לעתים תכופות מטעמים משפטיים מגוונים. תביעות אלה מתייחסות לצורך מצד המומחה להעיד בבית המשפט בגין אירועי רשלנות רפואית בתחום זה, תאונות שהובילו לפריצת הדיסק ובמסגרת של תביעות מול חברת הביטוח לקבלת פיצויים, או על מנת לאשר פיצויים ותגמולים שנדחו קודם לכן.

מי שאמון על כתיבת חוות הדעת המשפטית בתחום זה מוכרח להיות רופא בכיר ובעל ניסיון רב ומשמעותי בטיפול בפריצות דיסק. גורם שאיננו מצוי בתחום האורתופדיה המורכב על בוריו, לרבות היכרות עם טכניקות וגישות טיפול חדשניות, אפשרויות הניתוח המתקדמות ומיומנות לגבי כתיבת כל חלקי חוות הדעת הנדרשים, עלול לחבל בדרך כזו או אחרת בסיכויי התביעה ולמנוע את הצלחתה המשפטית בסופו של דבר.

 

חשיבותה של חוות דעת רפואית לפריצת דיסק

פריצת דיסק נחשבת למצב רפואי שכיח במיוחד, שמקורו במכלול רחב של גורמים לרבות העדר טיפול ומעקב שוטף בעקבות תלונות על כאבים שהחמירו את המצב בהדרגה, חבלה בחוליות הגב, פציעת ספורט, תאונות דרכים ועבודה או מחלה שהובילה ליציבה או תנועתיות לקויה ומשם לבלט דיסק שלא טופל כראוי.

חוות הדעת הרפואית תתאים גם ללקוחות המבקשים לברר האם הסיבה לטיפול הרפואי שקיבלו, על האופן הייחודי שבו ניתן להם בכלל הייתה הכרחית. כך או כך, חוות הדעת נדרשת למקצועיות חסרת פשרות ולמיומנות בולטת בתיאור בהיר ומדויק של המקרה על הנזקים והמסקנות הנובעים ממנו.

פריצת הדיסק מאפיינת כשלעצמה מספר גדול של נסיבות לתביעה משפטית. כך למשל, כאשר חברת הביטוח מסרבת לאשר את המימון לניתוח אך מסיבות שאינן מקובלות או ברורות מספיק. במקרים אחרים, יהיה צורך לקבוע בבית המשפט האם פריצת הדיסק או הטיפול בה היו נגועים ברשלנות רפואית כלשהי.

 

חוות דעת רפואית בעקבות ניתוחי גב לפריצת דיסק

ככל שהלקוח חווה טיפול מתמשך שניתן לו מצד פיזיותרפיסט או כירופרקט וטיפול זה לא נשא פרי, סביר להניח שהופנה בנקודת זמן מסוימת לניתוח גב שמיועד לפתרון לפריצת הדיסק הקיימת. ואולם, לא כל מקרה מוביל לניתוח. לעתים תלונות על כאבים משמעותיים עד בלתי נסבלים בכלל מבוססים על מתיחת שרירים חזקה ותו לא.

רק כאשר השלכות חריפות מפריצת הדיסק משחקות במקרה זה תפקיד מרכזי, אמורה להתרחש הפניה לניתוח. אם האבחון או ההפניה התרחשו תוך חריגה מכלל האצבע המתואר, יוכל מומחה רפואי שפועל בשיתוף פעולה עם עורך הדין להצביע על שגיאה או חריגה מנהלים רפואיים שעשויה להסתמן בהמשך בבית המשפט כרשלנות רפואית.

גם במקרים שבהם נבחר טיפול מחליף ניתוח במטרה להקל או כדי לפעול באמצעי שמרני יותר והדבר מסתמן כשגוי, יצטרך מומחה חוות הדעת להניח את הבסיס הרפואי העובדתי לכך שהיה צורך לבחור בדרך אחרת.

לעתים, טיפולים אלה עלולים להוביל עם הזמן לאובדן שליטה על הסוגרים, יציבה לקויה בעמידה ובהליכה, חולשת שרירים ופגיעות מכאניות שונות. לעתים, המומחה יקבע כי הלקוח סובל ממספר תופעות שמובילות לכאבי הגב שלו, כך שהסיבה להפניה לניתוח לעתים משולבת במספר גורמים, למשל פריצת דיסק המלווה בשינויים ניווניים.

חוות דעת רפואית פריצת דיסק

חוות דעת רפואית לפריצת דיסק צווארי

חלק מהאנשים ימשיכו לחיות חיים מטיבים ובריאים גם לאחר אבחון פריצת הדיסק. במקרים אחרים יתרחשו פגיעות משפיעות יותר לגבות מגבלות תנועתיות, כאבים חזקים וגריעה תפקודית ניכרת. פריצת דיסק צווארי נחשבת כיום למצב רפואי שאמצעי הטיפול ממנו יכולים למנוע התערבות ניתוחית, כל עוד תוצאות הטיפול יעילות ומשביעות רצון לאורך זמן.

אם אורתופד יקבע בתום תקופה כי המצב מצדיק ניתוח, יהיה לבחון את טיב הניתוח ומהלכו, את הגישה הניתוחית בה נקט הכירורג ולסקור את מהלכו לרבות ביצוע המעקב לאחר ההחלמה והמשך הטיפולים הפיזיותרפיים/ התרופתיים.

חשוב להדגיש כי כאשר קיים בלט דיסק צווארי שזוכה לטיפול איכותי ומהיר, באפשרותו למנוע את פריצת הדיסק בשלב מאוחר יותר. אם פריצת הדיסק התרחשה בכל זאת, יהיה צורך להעריך את סוג הטיפול השמרני שבוצע ולקבוע לגביו את המסקנות המתבקשות בחוות דעת רפואית מתאימה.

 

חוות דעת רפואית – ניתוח לפריצת דיסק צווארי

ניתוחים בפריצת דיסק צווארי מבוצעים לא פעם בהליך פרוצדורלי הקרוי "גישה קדמית". בהליך זה, תבוצע פעולה זהירה ועדינה ביותר, עם חתך לא גדול (לעתים אפילו מינימלי). להבדיל מהטיפול הניתן לבלט דיסק צווארי, בטיפול זה מחליפים בפועל את הדיסק הטבעי הקיים באלמנט מלאכותי, שמדמה את פעולתו הטבעית של הדיסק ובכך משיב את תנועתיות הצוואר התקינה והשגרתית.

יחד עם זאת, הגישה המקדמית אינה בהכרח האפשרות היחידה לטיפול במצב וקיימים סוגים רבים ונוספים של ניתוחים באזור עמוד השדרה הצווארי. אחד מהם יהיה למשל קיבוע החוליות גם ללא שימוש בלוחית, כאשר מרבית הניתוחים אינם כרוכים בסיבוכים מיוחדים או החלמה ממושכת ומורכבת.

לרוב השחרור לאחר הניתוח יתרחש בתוך יום או יומיים, כך שכל סיטואציה שהובילה מעבר לכך, תיבחן באופן נקודתי על ידי המומחה הרפואי שמגבש את מסקנותיו לכתיבן בחוות הדעת. מלבד כל האמור, יש לציין כי הטיפול בבלט דיסק צווארי או גבי מיועד לא פעם כדי לעצור את ההחמרה ולהימנע מנזקים נוספים.

לטיפולים הקיימים יש כיום השלכות חיוביות רבות, החל משחרור תחושת הכאבים הקשים בכל הגפיים ועד לפתרון לקשיים שהיו קודם לכן בבליעה. ולכן בבואו לכתוב את חוות הדעת הרפואית, יצטרך המומחה להעריך את תוצאות הטיפול שניתן מתוך ראייה מעודכנת של הגישות הטיפוליות הקיימות בכל מקרה ומקרה.

 

לסיכום:

כאשר עילת התביעה מושתתת על טענות רפואיות או משפטיות, חוות הדעת הופכת לבסיס חשוב ואף הכרחי לביסוס הטענות ובעלת משקל עצום להכרעה בתיק.

רוב העילות שמתייחסות לאירועים של פריצת דיסק עוסקות מטבען באירועים של רשלנות רפואית שהתרחשה באבחון, בטיפול לרבות בניתוח וגם לאחר מכן בתהליך ההחלמה והשיקום. יחד עם זאת, ישנם מקרים נוספים בהם תידרש חוות דעת בנושא בעקבות אירוע תאונתי שנגרמה ממנו חבלה חמורה ושבנסיבות כאלה ואחרות לא ניתן ממנו פיצוי כחוק למבוטח.

 

כתיבת חוות דעת רפואית מקצועית מאת מומחה מוכר דרך פורום רופאים

בכל צורך בכתיבת חוות דעת רפואית לגבי פריצת דיסק, אנו בחברת פורום רופאים נוכל לעמוד לרשותכם במקצועיות, אמינות ואיכות חסרי פשרות.

פעילות החברה מבוססת על שיתוף הפעולה הפורה שלה עם עשרות מומחים רפואיים ממגוון תחומי התמחות ותתי התמחויות, כך שבאפשרותנו לאתר עבור כל שורת המקרים האפשריים את המומחה המתאים ביותר לחוות הדעת, המנוסה בכתיבת חוות דעת לצרכים משפטיים ושצבר בקיאות וניסיון עשירים ביותר כלפי אותו מישור רפואי.

לבדיקה ראשונית של מקרה התביעה על הערכת סיכויי התביעה הפוטנציאליים ללא עלות, פנו אלינו כבר עכשיו ואנו נלווה אתכם עד להצלחה מלאה של התביעה.

 

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי