חוות דעת אורולוגית

להאזנה:

 

חוות דעת אורולוגית תידרש ככל שנגרם לתובע נזק רפואי שמקורו ברשלנות רפואית, חבלה או טראומה וכן מחלה קשה, שמכוחם יש לקבל תגמולים צודקים וראויים. לא כל אורולוג יוכל לכתוב חוות דעת המדויקת למקרה ועל כן יש להכיר תחילה את ההתמחויות בענף הרפואי ואת הנסיבות המרכזיות בגינן עולה הצורך בחוות דעת מסוג זה.

 

מומחה רפואי מתאים לכתיבת חוות דעת אורולוגית

אורולוג הוא רופא מומחה למערכת הרבייה הזכרית ולמחלות בדרכי השתן, המקבל אליו גברים, נשים וילדים הזקוקים לטיפול אבחנתי, תרופתי או ניתוחי. תחום זה מתייחס לאיברי הכליות, מערכת השתן ואיברי הרבייה הגבריים ואמון על איתור גידולים מקומיים, זיהומים והתערבות כירורגית במידת הצורך, למשל במצבים כמו סרטן בשלפוחית השתן, אבנים בכליות, מומים מולדים, טיפול בצניחת אגן ועוד.

האורולוגיה משיקה לתחומים נוספים וביניהם הגניקולוגיה, נפרולוגיה, אנדוקרינולוגיה, גסטרואונטרולוגיה ואונקולוגיה. לפיכך במצבים רבים וטרם כתיבת חוות דעת אורולוגית, יהיה צורך בבדיקות או בהתייעצות גם עם מומחים מתחומים אלה. כאשר המדובר בתובעים קטינים, לעתים עולה הצורך בהתייעצות מקבילה עם כירורג ילדים.

 

תתי התמחויות באורולוגיה

אורולוגיה היא שדה רפואי רחב ולכן מטבע הדברים מחולק לתתי התמחויות, כל אחת מהן תתאים לסוג אחר של טיפולים ומכאן גם להפניית כל מקרה למומחה הרלוונטי ביותר עבורו:

חוות דעת אורולוגית
חוות דעת אורולוגית

אנדו-אורולוגיה

מתמקדת בטיפולים פולשניים אך שאינם כירורגיים במובן הקלאסי של המילה. טיפולים אלה בדרך כלל מתבצעים דרך מכשור עדין וייעודי המוחדר מצינור השופכה אל מערכת השתן. בשיטה זו משתמשים כיום כדי לערוך ניתוחים בערמונית, בכיס השתן ולהסרת אבנים בדרכי השתן, ללא הותרת חתכים כלל.

 

לפרוסקופיה

לפרוסקופיה נפוצה בקרב כירורגים מענפים רפואיים רבים והיא מהווה תת התמחות באורולוגיה, המאפשרת לבצע הסרת אבנים בכליות, הסרת גידולים וניתוחים מורכבים בזמן קצר ובהחלמה מהירה מאוד.

 

אורולוגיה אונקולוגית

תחום טיפולי המתמקד באיתור וטיפול במחלות ממאירות באזורים כמו הערמונית, יותרת הכליה, מערכת השתן, שופכנים, פין, אשכים או בכליות.

 

נוירו-אורולוגיה

זוהי תת התמחות שמתרכזת בפגיעה עצבית הגורמת לאובדן השליטה במערכת השתן. בעיות אלה נגרמות לא פעם כתוצאה מנזקים לעמוד השדרה, אירוע מוחי או מחלות כמו טרשת נפוצה ופרקינסון.

 

תתי התמחויות נוספות

אורולוגיית ילדים, אנדרולוגיה (מומחיות בבעיות פוריות, זקפה, בעיות הורמונליות), אורולוגיה שחזורית (שחזור מערכת השתן בקרב נשים וגברים, טיפול בהיצרויות, חסימות ומומים) ואורוגניקולוגיה (מומחיות בבעיות אורולוגיות בקרב נשים כמו דליפת שתן, שלפוחית רגיזה וצניחת אגן).

 

מקרים נפוצים הדורשים בחוות דעת אורולוגית

דלקת בדרכי השתן (Urinary Tract Infection)

זיהום דלקתי באזור זה נחשב לאבחנה האורולוגית השכיחה ביותר. כתוצאה, לעתים הדלקת תטופל ישירות מול רופא המשפחה וללא צורך באורולוג מומחה. אם הדלקת חוזרת והטיפול בלתי יעיל, יהיה צורך לגשת לאורולוג בכדי להימנע מבעיות מורכבות בכליות ובשלפוחית. העדר הפניה למומחה או שגיאה באבחון הדלקת מובילים לא פעם לכתיבת חוות דעת בגין רשלנות רפואית בנושא זה.

 

אבנים בכליות

כאשר מלחים המופרשים בשתן נותרים בכליות ומצטברים, הם מתגבשים לכדי "אבנים" המחוללות כאבים, חסימת שתן ועד כדי אי ספיקת כליות. קיימות מספר דרכים לרסק את האבנים, ביניהן גלי הדף, ריסוק מלעורי או קרן לייזר, כאשר יש לבחון את סוג הניתוח המתאים למקרה ובמטרה למנוע היווצרות עתידית של אבנים נוספות בכליות.

 

סרטן הערמונית

במקרה של רשלנות באבחון סרטן הערמונית חשוב לעמוד על טיב ומיידיות הטיפול שניתן ולאמוד כראוי את הנזקים שנגרמו מכך. יש לתת את הדעת בייחוד לעובדה שרובם המוחלט של הגברים בני 90 ומעלה לוקים בסרטן זה ולעתים פטירתם אינה כתוצאה ממנו, אלא בנסיבות אחרות.

 

אי ספיקת כליות

חוות דעת אורולוגית בתחום זה תצטרך להצביע על השתלשלות ארוכה ומקיפה של הבעיה, החל מהיווצרותן של תופעות קדם נפוצות כמו למשל המטוריה (דם בשתן) וכלה באיכות וסוג הטיפול הרלוונטי שקיבל התובע.

 

האם כל אורולוג רשאי לספק חוות דעת בתחום?

תיאורטית כן. אורולוגים יכולים לכתוב חוות דעת מתאימה בתחום מומחיותם הספציפי, לרבות חוות דעת המוגשות למעסיקים כאישור על מגבלה תפקודית או רפואית, חוות דעת לוועדות הרפואיות השונות או חוות דעת לגופים ממשלתיים ופרטיים גדולים כמו חברת הביטוח.

יחד עם זאת, אין להקל ראש בזהותו המדויקת של האורולוג, שכן בכירותו וניסיונו המקצועיים של המומחה הם אלו שקובעים במידה רבה את סיכויי התביעה. אורולוג מומחה ורב מוניטין צפוי "לגבור" על חוות דעת נגדית ולשכנע במידה רבה יותר בטענותיו.

בנוסף, ישנה חשיבות רבה למיומנות והכישורים של אותו מומחה בכתיבת חוות דעת רפואיות לצרכים משפטיים ויכולת עמידתו בבית המשפט לצורך מתן עדות לחוות הדעת שכתב. לכן בטרם הזמנת חוות הדעת יש לוודא כי המומחה שלפנינו הינו איש מקצוע מנוסה משכמו ומעלה, שמאחוריו רקע לא מועט בכתיבת חוות דעת מתאימות ולאור ניסיונו המקצועי העשיר.

 

חוות דעת מקצועית ומדויקת תגדיל משמעותית את סיכויי התביעה

חברת פורום רופאים מתמחה מזה שנים ארוכות בכתיבת חוות דעת רפואיות במגוון תחומים, לרבות אורולוגיה על כל תתי התמחויותיה. אנו עובדים עם הרופאים המומחים הבכירים והמנוסים בישראל וערוכים לכתיבת חוות דעת לצרכים משפטיים מתוך ניסיון ובקיאות עמוקים בכללי חוות הדעת הנדרשים.

אנו מזמינים אתכם לקבלת חוות דעת ראשונית מאורולוג מומחה ללא עלות, שתאפשר לכם לקבוע האם יש "קייס" למקרה הלקוח ולמקסם את סיכויי התביעה.

במצבים כמו רשלנות רפואית, טראומה כתוצאה מתאונה או חבלה וכן כתוצאה ממחלות קשות שמותירות נזקים אורולוגיים, יהיה צורך בחוות דעת תומכת שתגדיל את סיכויי התביעה להתקבל.

ענף האורולוגיה רחב למדי ומחולק לתתי התמחויות שונות. לפיכך יש להיעזר במומחה הרפואי המתאים ביותר למקרה. אנו בפורום רופאים מתחייבים למצוא עבורכם את האורולוג המתאים ביותר לסוג המקרה ו/או הנזק.

חוות דעת אורולוגית לוקחת חלק בתביעות ביטוח, נזיקין ורשלנות רפואית רבות סביב מספר מצבים נפוצים כמו אבנים בשתן או בכליות, סרטן הערמונית ודלקת בדרכי השתן. 

תיאורטית כן, אך מלבד הבקיאות המקצועית חשוב לוודא את רמת המיומנות והניסיון המקצועיים של המומחה, את הבכירות שלו במשרה הרפואית בה הוא מחזיק ואת הרקע הקודם בכתיבת חוות דעת רפואיות ועמידה בבית המשפט. בפורום רופאים אנו עושים זאת בעבורכם ולכן מגדילים כבר מראשית הדרך את הסיכויים לקבל באמצעותנו תוצאות משפטיות טובות יותר.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי