חוות דעת רפואית – ניתוחים פלסטיים

להאזנה:

 

כפי שאתם וודאי יודעים כעורכי דין העוסקים בתביעות רשלנות רפואית, הנושא נפוץ במיוחד בתחום של ניתוחים פלסטיים. חובתו של המבצע ניתוח פלסטי איננה מסתכמת בפירוט הסיכויים והסיכונים של הניתוח. חלה עליו גם חובה לבצע כל הליך ברמת מיומנות וזהירות יתרה וכל חריגה מכך עשויה להוות רשלנות רפואית. על חוות דעת רפואית – ניתוחים פלסטיים במאמר שלפניכם.

 

ההבדל בין ניתוחים רגילים לניתוחים פלסטיים

בכל הנוגע לרשלנות רפואית לא כל מקרה של טיפול כושל או ניתוח שלא הצליח מהווה רשלנות רפואית המזכה בפיצויים. גם לא כל טעות של מנתח תוגדר כרשלנות רפואית והדבר נמדד במבחן הרופא הסביר בהתאם למקובל בתחום. בתי המשפט הדגישו כי יש הבדל מבחינת חובת הזהירות ורמת המיומנות הנדרשת ממנתח פלסטי העולה על זו של מנתח אחר בגלל היותם של ניתוחים אלו לא מחויבי המציאות מהבחינה הרפואית.

חוות דעת רפואית – ניתוחים פלסטיים
חוות דעת רפואית – ניתוחים פלסטיים

 

צירוף חוות דעת רפואית – ניתוחים פלסטיים

בכל תביעת רשלנות רפואית בתחום הפלסטיקה המוגשת לבית המשפט על התובע פיצויים לצרף חוות דעת רפואית – ניתוחים פלסטיים לשם ביסוס התביעה. בחוות הדעת המומחה נדרש להוכיח כי רמת הטיפול לה זכה התובע חרגה מהמקובל בתחום. הוא יכול להצביע על כשלים מבחינת מיומנות כמו גם כשלים מבחינת מידת הזהירות שנקט המנתח.

 

העדר הסכמה מדעת

במסגרת חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח ניתן גם לטעון להעדר הסכמה של המטופל להליך שבוצע בו. ברפואה פלסטית חשובה במיוחד הסכמתו המוחלטת של המטופל לניתוח על כל סיכוניו ופרטיו. בתי המשפט רואים בחומרה רבה הטעיית מטופל במקרים של הענקת מידע שגוי. בניתוחים פלסטיים כמו בכל ניתוח שאינו דחוף נדרשת החתמה בכתב של המנותח על טופס הסכמה מדעת בהתאם להוראות חוק זכויות החולה.

בחוק נקבע כי מחובתו של המנתח המטפל למסור את המידע למנותח האופציונלי מוקדם ככל האפשר, ובאופן שיאפשר לו מידה מרבית של הבנת המידע וקבלת החלטה מודעת בדבר קיום ההליך על סיכוניו השונים. מדובר בחובה שמקומה בולט במיוחד בניתוחים קוסמטיים שאינם מחויבי המציאות ונעשים על בסיס רצונו של המנותח.

 

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

בעת ביצוע ניתוח פלסטי המנתח נדרש לעבוד בהתאם לתקנים ולדרכי הטיפול הידועות בתחום ככזה המאפיין את הטיפול. הרופא מחויב להיות מוסמך לביצוע ההליך שהציע ולהיעזר כראוי בסביבת העבודה והמכשור הרפואי הנדרש להליך המתבצע. במסגרת חוות דעת רפואית – ניתוחים פלסטיים לעיתים ניתן להצביע על כשלים שנבעו מחוסר תיאום הולם של המנתח עם הצוות הרפואי שעבד עמו.

 

מה כוללת חוות הדעת

במסגרת חוות דעת רפואית – ניתוחים פלסטיים יש צורך לסקור את המקרה הן מבחינה כרונולוגית והן מבחינה רפואית ולהצביע על המיקום המדויק שבו התרחש אירוע הרשלנות. יש צורך להתייחס לספרות המקצועית הנוגעת לתחום כמו גם לידע בתחום ולניסיון. מלבד הוכחת הרשלנות יש צורך להדגים במסגרת חוות דעת רפואית את הנזקים שנגרמו לתובע ואת קיומו של קשר סיבתי ברור ומוכח בין הרשלנות לנזקים.

 

רשלנות רפואית במעקב

אחריותו של הרופא הפלסטי המנתח כלפי מטופליו לא מסתיימת עם סיום ההליך בחדר הניתוח והוא נדרש לעקוב אחר מצבו של המטופל בהתאם למקובל בתחום לאחר כל ניתוח. חוות דעת רפואית – ניתוחים פלסטיים יכולה גם להתייחס לרשלנות של הרופא או המרפאה למעקב אחר מצבו של המנותח לאחר הניתוח במידה וכתוצאה מכך נגרמו לו נזקים בלתי הפיכים.

 

בחירת מומחה מתאים

בבחירת הכותב של הדוח חשוב שהמומחה שתבחרו יהיה בעל מומחיות בתחום הניתוחים הפלסטיים ובעל עבר כמנתח בעצמו. קחו בחשבון כי ככל שהמומחה יהיה בכיר ומנוסה יותר כך הוא ייתפס על ידי בית המשפט ברצינות. חשוב  שיהיה לו ניסיון בכתיבת חוות דעת רפואיות בתחום וכזה שיכול להגן על טיעוניו בבית המשפט.

 

סיכום רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

לסיכום הנושא, בתחום הפלסטיקה יש מקרים רבים של רשלנות רפואית ובתי המשפט פוסקים במקרים רבים פיצויים משמעותיים. כעורכי דין מנוסים אתם מבינים את החשיבות של דוח יסודי שיוכיח את קיומה של עוולת הרשלנות על מרכיבה השונים לרבות מעשה רשלנות רפואי, נזקים למטופל וקשר סיבתי בין המעשה לנזק. צרו קשר עם המומחים של פורום רופאים למידע נוסף.

בניתוחים פלסטיים ישנם לא מעט מקרים של אי קבלת הסכמה מדעת כאשר התוצאה של הניתוח אינו מה שהובטח. טעויות כירורגיות באופן שאינו מקובל במבחן הרופא הסבי גם כן נפוצות בתחום. נפוצים  גם מקרים של שלנות רפואית במעקב שלאחר ביצוע ניתוח פלסטי ולא מעט רופאים נתבעו לאחר שלא ביצעו מעקב רפואי אחר המנותח ומצבם הסתבך.

מאחר וניתוח פלסטי הינו בדרך כלל מה שמכונה ניתוח אלקטיבי, כלומר אינו מתחייב מבחינה רפואית ישנה אחריות מוגברת על המנתחים מבחינת הסכמה מדעת, רמת מיומנות ומידת זהירות. מצופה מאותם מנתחים להסביר למנותחים את כלל הסיכונים הקיימים בניתוח הספציפי אותו הם מבצעים לרבות הסיבוכים האפשריים.

מאחר ולרוב ניתוחים פלסטיים הינם ניתוחים אסטטיים שמטרתם לשפר את מראהו של המטופל, כאשר הניתוח נכשל עקב רשלנות רפואית של המנתח, עלולה להיות לדבר השפעה על מצבו הנפשי של המטופל. בניתוחים פלסטיים שכשלו לרוב הנזק הנפשי הוא המרכז של התביעה וסכום הפיצוי בגין ראשי נזק לא ממוניים עולים על אלו הממוניים.

ניתוחים פלסטיים כוללים התערבות כירורגית שמטרתה לרוב לשפר את מראהו החיצוני של המנותח. לרוב בניתוחים אלו אין צורך רפואי של ממש והם נעשים עקב רצונו של המנותח בתוצאה חיצונית מסוימת. הדבר מגביר את מידת האחריות של המנתח ולכן ניתן לראות תביעות רשלנות רפואית רבות בתחום.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי