חוות דעת מומחה נוירולוגיה

להאזנה:

 

בתחום של נוירולוגיה נכללים הפרעות נוירולוגיות שהמשותף להן הוא שהן משפיעות על תפקודה של מערכת העצבים המרכזית או מערכת העצבים ההיקפית. מקובל לחלק את המחלות הנוירולוגיות בהתאם למערכת הנוירולוגית שתפקודה נפגע או בהתאם לגורמיהן. כעורכי דין העוסקים בתחום אתם וודאי יודעים כי מקרים של רשלנות רפואית מגיעים פעמים רבות לתביעות בבית משפט ובהם נדרשת חוות דעת מומחה נוירולוגיה לביסוס התביעה.

 

אבחון וטיפול מדויק

נוירולוגיה היא תחום מורכב במיוחד של הרפואה והוא עוסק באבחון ובטיפול במחלות שונות הפוגעות במוח, בחוט השדרה, בשרירים ובעצבים. נוירולוגים הם רופאים המתמחים בתחום והם עברו הכשרות מקצועיות מקיפות. הם מחויבים לאבחונים וטיפולים מדויקים אם ברצונם  להימנע מתביעות רשלנות רפואית.

נוירולוגים חשופים לתביעות רשלנות רפואית עקב המורכבות של המצבים בהם הם מטפלים והרשלנות עשויה להתרחש באבחון, בטיפול ובמעקב. עיכוב באבחון או אבחון שגוי עלול לגרום להחמרה במצבו של המטופל ובמקרים מסוימים אף למותו.

 

רשלנות רפואית בשלב האבחון

תביעת רשלנות רפואית בהם נדרשת חוות דעת מומחה נוירולוגיה יכולה להיות כאמור על רשלנות באבחון. לנוירולוג ארגז כלים מגוון לאבחון מחלות ובעיות נוירולוגיות. כאשר הנוירולוג אליו הגיע המטופל לא שלח אותו לאמצעי הבדיקה המתאימים בהתאם לתסמינים שהוצגו בפניו כפי שמצופה מכל נוירולוג העוסק בתחום וכתוצאה מכך המחלה לא אובחנה במועד ונגרם כתוצאה מכך נזק למטופל הדבר מהווה רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית בשלב הטיפול

תביעות על רשלנות רפואית בתחום הנוירולוגי עשויות להיות מוגשות גם כאשר הרשלנות אירעה בעת הטיפול. בתביעות אלו יידרש חוות דעת רשלנות רפואית בה המומחה יפרט את ההיסטוריה של המחלה, תוכנית הטיפול שקבע הרופא המטפל והיכן הוא התרשל בתפקידו. דוגמה למעשה רשלנות שכזה יכול להיות בחירה בטכניקה לא נכונה או ביצוע של הליך שלא במיומנות המצופה.

 

מה ייכלל במסגרת חוות דעת מומחה נוירולוגיה

במסגרת חוות דעת מומחה נוירולוגיה יש צורך לסקור את המקרה לעומק ולהצביע על המקום והזמן שבהם התרחש המעשה הרשלני של הרופא המטפל. חוות דעת רפואית אינה יכולה להסתפק בהדגמת הרשלנות ועליה לסקור את הנזקים של המטופל בין אם מדובר בהחמרה של מצבו או מותו. מרכיב חיוני נוסף הוא ביסוס הקשר בין הרשלנות לנזק.

יש צורך להוכיח כי לולא המעשה הרשלני מצבו של החולה היה טוב יותר והמעשה הרשלני הוא שגרם ישירות לנזקים. למעשה על המומחה מוטלת האחריות להוכיח את עוולת הרשלנות על מנת שבית המשפט יורה על פיצויים לתובע.

 

פיצויים  על רשלנות רפואית בנוירולוגיה

במידה ונעזרתם באיש המקצוע הנכון לשם הכנת חוות דעת מומחה נוירולוגיה תוכלו לצפות להצעת פשרה מחוץ לבית המשפט או לקבלת פיצויים בסיום ההליך. פיצויים בגין רשלנות רפואית בנוירולוגיה נקבעים בנפרד מהדיון בחבות והם נקבעים בהתאם לנזקים מהם סובל המטופל.

ראשי הנזק המזכים כוללים ראשי נזק ממוניים כגון עלות טיפולים עתידיים, רכישת אביזרי עזר, הזדקקות לסיוע מצד ג', הזדקקות לסיוע בניידות ואובדן כושר השתכרות. בנוסף הפיצויים עשויים לכלול ראשי נזק לא ממונים כגון הכאב והסבל שנגרמו לתובע בשל הרשלנות מכיוון שנזקים נוירולוגים עשויים להיות משמעותיים במיוחד, גם הפיצויים בתיקים אלו יכולים להיות גבוהים בהשוואה לתחומי רפואה אחרים.

 

סיכום חוות דעת מומחה נוירולוגיה

לסיכום, במאמר זה עסקנו בנושא של חוות דעת מומחה נוירולוגיה ובחשיבותה בתביעות רשלנות רפואית בתחום. כפי שציינו הרשלנות יכולה להתרחש באבחון שגוי או מאוחר, במתן טיפול שגוי ועוד. גם העדר הסכמה מדעת לגבי הליך יכול להוות עילה לתביעת רשלנות. בכל תביעה במסגרת חוות הדעת יש את מרכיב הרשלנות, מרכיב הנזק ומרכיב הקשר בין השניים.

 

חוות דעת מהמומחה הנכון

כעורכי דין העוסקים בתחום של רשלנות רפואית אתם ככל הנראה מבינים את החשיבות של חוות דעת רפואית מבוססת ויסודית לשם הוכחת הנזקים הרפואיים שנגרמו ללקוחותיכם והקשר הסיבתי שלהם לרשלנות. הצלחתה של כל תביעת רשלנות תלויה בליווי של המומחה הרפואי המתאים. לחברת פורום רופאים מאגר של מומחים מנוסים ובעלי שם לרבות בתחום הנוירולוגי.

בהתאם לפרטים שמוסר החולה הנוירולוג צריך להחליט לאיזה בדיקה אבחנתית לשלוח את המטופל. בדיקות נפוצות הן בדיקות הדמיה, בדיקות דם, ניקור מותני ובדיקות נוירו־פיזיולוגיות שונות. הבדיקות הנוירו־פיזיולוגיות משמשות לבדיקת הפעילות החשמלית של השריר, בדיקת פעילות ההולכה העצבית, בדיקת הפעילות החשמלית של המוח, הערכה של התפקוד העצבי של מסילות הראייה ועצבי השמיעה.

ניתוחי מוח הם חלק מהתחום הקרוי נוירוכירורגיה בישראל מבוצעים מדי שנה כ-5,000 ניתוחי מוח ואלו נחשבים למורכבים ומאתגרים במיוחד. התחום נחלק לניתוחים הנוגעים להסרת גידולים ממאירים וניתוחים להסרת גידולים שפירים. בתחום זה נדרשת מיומנות מקצועית גבוהה ביותר והסיכונים הנלווים להליכים הינם גבוהים מלכתחילה. במידה וניתן להוכיח כי אכן הניתוח היה רשלני ניתן יהיה לתבוע.

על  הרופא המומחה הכותב את חוות הדעת להיות מומחה ובעל ניסיון רב לא רק בתחום הכללי של המחלה ממנה סובל התובע  אלא במחלה הנוירולוגית עצמה. עליו להיות בעל ניסיון בכתיבת דוחות קודמים בתביעות דומות. עליו להיות בעל יכולת הופעה למקרה שיידרש להגן על חוות הדעת בפני בית המשפט.

מכיוון שהנזק שיכול להיגרם כתוצאה מרשלנות רפואית בנוירולוגיה הינו משמעותי לרבות שיתוק, פגיעה בדיבור, פגיעה בהבנה בהתמצאות, פגיעות מוטוריות, פגיעות בזיכרון ומוות הפיצוי עשוי להגיע למיליוני שקלים במקרה והתביעה מתקבלת על ידי בית המשפט. לכן ישנה חשיבות עליונה לקבלת ליווי של מומחה מהמעלה הראשונה לכתיבת חוות הדעת.

חוות דעת מומחה נוירולוגיה
חוות דעת מומחה נוירולוגיה
לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי