חוות דעת מומחה כירורגיה

להאזנה:

 

חוות דעת מומחה כירורגיה תיכתב על ידי מומחה מוביל, המתמחה בביצוע ניתוחים פולשניים לצורך אבחון וטיפול במחלות ומצבים רפואיים מגוונים. כירורגיה כשלעצמה מהווה ענף רחב וכללי ובו כמה תתי התמחויות, כך שתידרש התאמה מקצועית בין סוג הפגיעה נשואת התביעה ובין המומחה הרלוונטי.

 

מתי תידרש חוות דעתו של מומחה כירורגיה?

התרחיש הנפוץ ביותר להגשה של חוות דעת מתחום הכירורגיה היא באירועי רשלנות רפואית. לא פעם נדרשים כירורגיים המתמחים בכתיבת חוות דעת להביע את התייחסותם לניתוח שכשל במהלכו או בתוצאותיו ולנתח את צעדי הכירורג והצוות בחדר הניתוח, את המענה שניתן במחלקה טרם הניתוח ולאורך כל ההחלמה שאחריו וגם לאבחן את ההפניה או המסקנה הרפואית לעניין הצורך בניתוח מצד רופא מטפל אחר.

סיטואציות נוספות בהן נדרשת חוות דעת מומחה כירורג הן בשל הצורך בניתוח כתוצאה מנזקי גוף קיימים, שהנתבעים (חברת הביטוח או כל גורם פרטי שהוא) מסרבים לכסות. חוות דעת שקובעת את הצורך בניתוח מסוים, תביא גם לקבלת מסקנות מסוימות בנוגע לאחוזי הנכות במוסד לביטוח הלאומי או אצל קצין התגמולים במשרד הביטחון.

חוות דעת מומחה כירורגיה
חוות דעת מומחה כירורגיה

חוות דעת מומחה כירורגיה באירועי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא אירוע שהיה מלווה במחדל, כשל או הפרת חובה חקוקה מצד גורם מטפל ושגרם לנזקי התובע. בניתוחים, נזקים אלה עשויים להגיע עד כדי תופעות רפואיות קשות ביותר ובמקרי קיצון לגרום גם לפגיעה לצמיתות, כריתת איבר ואף מוות.

לא תמיד ניתן לדעת כבר מרגע הנזק על עצם נביעתו מרשלנות רפואית ולכן כאשר מבטאים הנפגעים את הסיטואציה בפני עורך דינם, סביר להניח שיפנה באותה הנקודה לכירורג מומחה, כדי להבין האם אכן מדובר להבנתו בחוויית רשלנות רפואית. אם אלו פני הדברים, יוזמן הנפגע לבדיקה רפואית ותשאול והחומר הרפואי שלו יועבר במלואו למומחה.

כעת יוכל הכירורג להעריך את היקף הנזק שנגרם כתוצאה מרשלנות בניתוח, לפניו או אחרו וכן את הכשלים, השגיאות או הפרת החובות שמסתתרים מאחוריו. קביעה נוספת בחוות הדעת תתרחש לגבי ההשפעה העתידית של הפגיעה, בדגש על אובדן כושר עבודה ואחוזי נכות, טיפולים ומצב רפואי עתידיים שיעצבו מחדש את עתידו של הלקוח.

 

חוות דעת כירורגית לצורך תביעת הביטוח הלאומי

כאשר קיים הצורך להוכיח למוסד לביטוח הלאומי נכות תפקודית ולהצביע על נזק שגרם לכך, נדרשת חוות דעת מקצועית שניתן יהיה להגיש לוועדה הרפואית. חוות הדעת תכלול המלצות מצד המומחה בנוגע להערכת הנכות והפגיעה התפקודית וככל שהחתום עליה הוא כירורג בכיר, מנוסה ורב מוניטין – כך צפוי רופא הוועדה להתחשב הרבה יותר בקביעותיו.

בנסיבות הללו, הופכת חוות הדעת לאסמכתא בעלת משקל משמעותי מאוד, המייצרת הבנה בנוגע לתמונת המצב המלאה לגבי מצבו הרפואי של התובע והחלטה צודקת וראויה יותר לגבי קביעת התגמולים.

 

כירורג מומחה לכתיבת חוות דעת רפואית לתביעת הביטוח והשב"ן

מבוטחים בביטוח בריאות פרטי או ציבורי מורחב מטעם קופת החולים (שב"ן) רשאים לתבוע תגמולים בעקבות נזק שנגרם להם ושתואם את פוליסת הביטוח עליה חתמו. כאשר חברת הביטוח מסרבת לתביעת הפיצויים, ניתן להגיש כנגדה תביעה בבית המשפט בכפוף להגשת חוות דעת רפואית כחוק.

גם הפעם פשרה בנוגע למהימנות הכירורג או שנות הניסיון ובכירותו בתחום תגרע מהצלחת התביעה. סיבה מרכזית לכך היא שחברות הביטוח עצמן נעזרות במחלקות משפטיות ענפות, שמשתמשות גם הן במומחים רפואיים בכירים ומיומנים ביותר. ולכן בקיאות מקבילה לכל הפחות, לצד ניסיון משמעותי בכתיבת חוות דעת רפואית בתחום ויכולת הופעה טובה בבית המשפט, יגדילו את הסיכויים להצלחת התביעה.

 

חוות דעת מומחה כירורגיה לתאונות עבודה

אספקט נוסף לחוות הדעת הכירורגית הוא פגיעה מעבודה שהולידה תביעת רשלנות כנגד המעסיק, במקביל לתביעת הביטוח הרפואי והביטוח הלאומי. ישנם מצבים בהם מחלת המקצוע או הפציעה גרמו לאובדן כושר צמית, במסגרתו הנפגע איננו יכול לשוב לתחום עיסוקו לעולם ועומדת לו הזכאות לתגמולים גבוהים בשל כך.

 

תתי התמחויות נפוצות בתחום הכירורגיה

כאמור, ענף הכירורגיה הינו כללי מאוד ולכן מקובל להתייחס אליו דרך תתי התמחויות שונות. בנקודה זו יהיה צורך למצוא את המומחה הכירורג המדויק ביותר למקרה של הלקוח וזאת באמצעות אפיון נכון של המישור הרפואי בו אירע הנזק ומציאת המומחה הטוב ביותר לכתיבת חוות הדעת. להלן כמה מההתמחויות הנפוצות, יודגש כי זוהי רשימה חלקית:

 

כירורגיה כללית

תחום זה מתמקד בעיקר בניתוחי בטן, לרבות קיבה, לבלב, מעי דק, מעי גס, ניתוחי שד, טראומה, תריסריון ועוד.

 

כירורגיית לב-חזה

התמקדות באזורי קרום הלב (פריקרד), קרום הריאה (פלאורה), הריאות וכלי הדם הגדולים באזור בית החזה.

 

נוירוכירורגיה

ניתוחי עמוד שדרה, עצבים ומח

 

אורתופדיה

ניתוחי גב וגפיים

 

כירורגיה הפטובילארית

ניתוחים באזור הכבד לרבות כיס מרה ודרכי מרה

 

כירורגיית השתלות

השתלה מהחי או במסגרת הנצלת איברים לחלקים שונים כמו כליה, לבלב, ריאות, כבד, מח עצם ועוד.

 

כירורגיית ילדים

מישור רפואי ספציפי לרפואת ילדים פולשנית ומיקרו-פולשנית בגילאי 0-16 בדרך כלל.

 

כירורגיה פלסטית

ענף התמחות המתמקד בניתוחים אסתטיים לשיפור המראה, עיצוב פנים וגוף ובשחזור איברים.

 

כירורגיית פה ולסת

נחשב למומחיות נפרדת ברפואת שיניים המתמקדת במצבים רפואיים מורכבים שהמענה להם הוא בניתוח, לרבות השתלות פה מלא ושחזור פה ולסת.

 

כירורגיית אף אוזן גרון וניתוחי צוואר

ניתוחי ראש, צוואר, אף, פה, גרון ולוע, סינוסים וניתוחי אוזניים. תחום זה עוסק גם בפלסטיקת הראש והצוואר ובשחזורי אפרכסת.

 

כירורגיית כלי דם

התמחות בניתוח כלי דם, שחזורים, השתלות, הסרת גידולים וסקולריים ודליות.

 

מה תכלול חוות דעת כירורגית?

  • בדיקת ההיסטוריה הרפואית המלאה של החולה
  • תיאור כל הגורמים והנסיבות שהובילו לניתוח, תוך אפיון הרשלנות (אם הייתה) באותו טיפול והשפעתה על המצב הרפואי הנוכחי.
  • תיאור המצב הקיים והשפעת הנזק שנגרם בכל תחומי החיים – גופנית, נפשית, תפקודית ומקצועית.
  • קביעת הטיפולים הרלוונטיים מתוך ראיית הצרכים הרפואיים בהווה ובעתיד של הנבדק.
  • צירוף סימוכין מהספרות הרפואית שבה נעזר המומחה בתהליך הכתיבה
  • תכונות וכישורים רלוונטיים לצורך כתיבת חוות הדעת על כל היביטה
  • ניסיון בכתיבת חוות דעת רפואית לבית המשפט, לביטוח הלאומי, חברת הביטוח וכל גורם רלוונטי אחר, בדגש על היכולת להעביר כראוי את הצגת הדברים ולנסח אותם דרך אמות מידה משפטיות מקובלות
  • יכולת הופעה טובה בפני בית המשפט, הכוללת את הצגת הנתונים בבירור ובביטחון.

 

עשורים של מומחיות רפואית-משפטית מעולה

חברת פורום רופאים נמנית עם החברות המובילות בישראל במתן שירותי חוות דעת רפואיים ובמגוון רחב מאוד של תחומים. הרופאים והכירורגיים שעובדים עם החברה בשיתוף פעולה הדוק נחשבים לבכירים ביותר בתחומם ומנוסים בכתיבת חוות דעת ובהופעות בבתי המשפט, תוך הצגה מהימנה, מאוזנת ומקצועית ללא פשרות של המצב הרפואי ממנו סובל הלקוח שלכם.

פורום רופאים מתחייבת להשיג את המומחה המתאים והנכון ביותר למישור הרפואי הרלוונטי ומעניקה שירותים משלימים נוספים לאיסוף מסמכים מכל הגורמים הרפואיים, מימון ביניים לתובעים, שירות אישי לליווי לוועדות הרפואיות, מתן עדות בבתי המשפט ובתיקי תאונות דרכים וסיוע בהכנת חקירות. לבדיקת החומר הרפואי וקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות – צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם.

המדובר בחוות דעת רפואית לצרכים משפטיים שמתמקדת בדרך כלל בניתוחים שנגרם מהם נזק (רשלנות רפואית) או לחילופין בצורך לנתח ולכלול את ההוצאה הרפואית בתגמולי התביעה.

יידרש כירורג מומחה ספציפי למישור הרפואי ממנו סובל התובע, המתמקד בתת התמחות רלוונטית כמו למשל נוירוכירורגיה, כירורגיית אא"ג, כירורגיית פה ולסת וכן הלאה.

סקירה רפואית מלאה אודות מצבו הקודם והנוכחי של התובע, קביעת הצורך הניתוחי או עמידה על הכשלים והמחדלים שגרמו לנזקיו, קביעת הנזק בדגש על אחוזי נכות, צורך בטיפולים רפואיים והפגיעה התפקודית, תימוכין מהספרות המקצועית ועריכת פרטי חוות הדעת בהתאם לכל הכללים.

ניסיון ומיומנות רבים מאוד בתחום בו עוסק המומחה, תכונות וכישורים המאפשרים לו להפיק חוות דעת משפטיות איכותיות, קוהרנטיות, ברורות ומדויקות, ניסיון בכתיבת חוות דעת לגורמים שונים כמו בית המשפט, הביטוח הלאומי וכיוצ"ב ויכולת הופעה טובה בבית המשפט, תוך התבטאות מצוינת בעל פה, הבנה משפטית והצגת הנתונים בבירור ובביטחון.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי