כירורגיה פלסטית חוות דעת

להאזנה:

 

בשנים האחרונות הפכו הטיפולים הפלסטיים לנפוצים מאוד, בייחוד נוכח השאיפות האסתטיות המוגברות של העולם המערבי והיכולת לנצל את הטכנולוגיה הקיימת כדי להשיג מראה משביע רצון. אך כאשר הניתוח הפלסטי משתבש או אם נדרש שיקום או שחזור, לעתים תידרש בתחום כירורגיה פלסטית חוות דעת רפואית מתאימה, המאפשרת ללקוח שלכם לקבל פיצויים מתאימים.

 

באילו מצבים עולה הצורך בחוות דעת כירורגיה פלסטית?

תחום הניתוחים הפלסטיים הפך כה נפוץ, עד כי הסטטיסטיקה בישראל מראה שמבוצעים מידי יום קרוב ל-1,500 הליכים אסתטיים. הביקוש הגואה לניתוחים אלה ונפיצותם מובילים מטבע הדברים לכמות גבוהה יותר של תביעות רשלנות רפואית בנדון, בשל ניתוחים שהשתבשו בין אם במהלך הניתוח עצמו ובין אם בקבלת תוצאותיו.

אולם מלבד הניתוחים האסתטיים למיניהם, שנכללים במסגרת הניתוחים האלקטיביים, קיים גם צורך בכירורגיה הפלסטית סביב מצבי שיקום או שחזור איברי גוף ופנים. וכך יוצא שחוות הדעת הרפואית בתחום זה לא מתייחסת רק למחדלי רשלנות למיניהם, אלא גם לצורך בשיקום או בשחזור כתוצאה מפגיעה או ממחלה קיימת, שהגורם המפצה הנתבע מסרב לכסות.

אספקט שלישי במספר בצורך בחוות הדעת הוא בפנייה למוסד לביטוח הלאומי במטרה לקבל אחוזי נכות עבור צלקת מכוערת או מכאיבה, שנוצרה ממנה פגיעה תפקודית. חוות הדעת שתוגש לוועדה הרפואית תתבקש לכלול מסקנות לעניין הצורך והאפשרות לעבור טיפול פלסטי להחלקה או להסתרת הצלקת ותוצאותיו, שעשויות גם הן להשפיע בהמשך מבחינה תפקודית.

כירורגיה פלסטית חוות דעת
כירורגיה פלסטית חוות דעת

בדיקת "הקייס" המשפטי טרם התביעה

בניתוחים פלסטיים באופן ייחודי, עולה לא פעם הטענה לתוצאות הניתוח, שהמנותחים מחשיבים כרשלנות או כנזק. כך למשל, אדם שיוצא ממרפאת רופאו לאחר הקטנת אף ומגלה לאכזבתו כי אפו סולד מאוד, באופן שלא מחמיא לפניו.

כבר בנקודה זו תידרש מעורבות מקצועית מצד כירורג פלסטי, שיקבע האם מדובר באירוע רשלנות שכן היה על הפלסטיקאי להביא בחשבון את התוצאה האנטומית ולתאם ציפיות עם המטופל שלו, או שמא המדובר בתוצאה טובה ומוצלחת לכל הדעות וכי חוסר שביעות הרצון איננו מבטא כל פגם בעבודתו של הרופא.

יודגש כי רק במקרים שבהם הפרוצדורה בפועל בוצעה באופן שגוי, לא התחשבה במאפיינים שונים (בדגש על רקע רפואי של המטופל, טיפול תרופתי, ניתוחי עבר ועוד) או שסיכנה את בריאות המטופל קיים מקום לתבוע ומכוח זאת להגיש לגבי כירורגיה פלסטית חוות דעת מקצועית.

גם במקרים שבהם התוצאה רחוקה מאוד מהמציאות או חלילה פגומה מן היסוד (למשל א-סימטריה במיקום הפטמות, מחיצת אף לא ישרה, הגדלה במקום הקטנה ועוד) קיים מקום להגיש תביעה, במסגרתה ניתן יהיה להצביע על רשלנות מובהקת.

 

קביעת הנזק האסתטי

נזק אסתטי צמית גורם כמעט תמיד לפגיעה פיזית ונפשית חמורה. לעתים הוא יהיה מלווה גם בפגיעה תפקודית – למשל תאונת דרכים שהותירה אחריה פגיעה קשה בלסת או מגע עם חומצה מסוכנת במקום העבודה שצרבה את כף היד.

במקרים אלה תידרש חוות דעת מפלסטיקאי מנוסה ביותר בתחומו, שיצביע לא רק על הקשר הסיבתי בין האירוע התאונתי לנזק, אלא גם על היקף וחומרת הנזק האסתטי בדגש על קביעת אי כושר ואחוזי נכות מתאימים למקרה.

 

מה תכלול חוות דעת רפואית בתחום הפלסטיקה?

חוות דעת מקצועית שתוגש לבית המשפט בתביעות נזיקין או לוועדה רפואית כלשהי, נדרשת למספר אלמנטים מרכזיים:

  • כתיבת חוות דעת מקצועית, מהימנה ואובייקטיבית על ידי רופא מומחה לכירורגיה פלסטית, ששמו ומספרו רשומים באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית.
  • הצגה מפורטת ומקיפה של כל האינפורמציה הרפואית הרלוונטית, בדגש על מצבו הרפואי הקודם של התובע, נסיבות הטיפול הפלסטי, מצבו הרפואי לאחר הניתוח (אם היה), השתלשלות הניתוח עצמו, עדויות ותלונות מצד התובע וכל אלה כתוצאה מגיבוש המסמכים הרפואיים המלאים, תשאול רפואי ובדיקה רפואית מקיפה לאימות והערכת הנזקים.
  • הערכה מקצועית אודות כל הנזקים האסתטיים, הרפואיים והתפקודיים בהווה ובעתיד.
  • הצעה לטיפולים האפשריים לתיקון הנזק שנגרם, לרבות הערכת שווי התיקון.
  • הצגת הקשר הסיבתי בין האירוע הנזיקי לבין הבעיה הרפואית הקיימת.
  • סימוכין מהספרות הרפואית שמתאימה לתחום הפלסטיקה והכירורגיה הפלסטית והצגת דוגמאות ממקרים דומים בעבר.
  • הערכה מקצועית של צלקות ופגמים בדגש על הגודל, העומק, החומרה וההשפעה הגופנית והרגשית והצגת הפגיעה בתפקוד, ביכולת התנועתית ועוד.

 

דוגמאות למקרים בהם נדרשנו לחוות דעת מפלסטיקאי בכיר:

נפגעת שנכוותה קשות כתוצאה ממכשיר לייזר להסרת שיער

מכשירי הלייזר בענף הסרת השיער נדרשים כיום להצטייד בטכנולוגיית קירור מובנית, שמונעת צריבה וכוויה על גבי העור. במקרה המדובר, היה צורך להעריך את הטיפול הפלסטי לשחזור שכבת העור בפניה של הלקוחה, לאחר שעברה טיפול להסרת שיער פנים במכשיר שאיננו מתאים לסוג העור שלה.

 

מקרה קשה בו מטופל עבר השתלת שיניים אצל רופא בלתי מוסמך

תביעה זו הצביעה על רשלנות רפואית חמורה בקרב רופא שיניים שאיננו מתמחה בביצוע השתלות ושהציג עצמו ככזה, בכך גרם לנזקים חמורים ללסת המטופל ונדרש לתת את הדין עליהם.

 

תביעת נכות מעבודה למוסד לביטוח הלאומי

המדובר בתביעת נכות מעבודה, בגין תאונה שהותירה את הנפגעת עם צלקת גדולה ופוגעת תפקודית. חוות הדעת מצד הפלסטיקאי כללה הערכה לאחוזי הנכות המתאימים למקרה ופירטה את המצב הרפואי, הנפשי והתפקודי של התובעת כתוצאה מהצלקת.

 

שירות ליווי אישי לכל התהליך המשפטי

חברת פורום רופאים מזמינה אתכם לקבל חוות דעת ראשונית עבור לקוחותיכם ללא עלות, על מנת שתוכלו לדעת האם קיים בשר להגשת התביעה ולבנות את הקו האסטרטגי הנדרש לה. מזה עשרות שנים שאנו מתמחים בשירותי חוות דעת רפואית לצרכים משפטיים ומתחייבים למצוא עבורכם את הפלסטיקאי הבכיר, המנוסה והמתאים ביותר לסוג המקרה שלפניכם, תוך מתן ליווי אישי עד להצלחת התביעה.

בנוסף אנו שמחים להעמיד לרשותכם שירותי איסוף והשלמת מסמכים רפואיים, שירות ליווי אישי מרופא מומחה לוועדה הרפואית ואת קרן המימון החדשה שלנו, למימון חוות דעת רפואיות בתנאים הנוחים והזולים בישראל.

כאשר המדובר בניתוח פלסטי שהשתבש, שתוצאותיו רחוקות מאוד (אובייקטיבית) מהתכנון המקורי או אם נדרשת הערכה לשיעור הנכות, עלות של תיקון נזק אסתטי או לקראת ניתוח הנדרש לכיסוי ביטוחי – יש לפנות אלינו בכדי שנאתר את הפלסטיקאי המומחה הטוב ביותר לקביעת טענות התביעה.

אם הרופא פעל לפי כל אמות המידה הרפואיות המקובלות, הסטנדרטים הרפואיים הנדרשים ביחס לאותו הטיפול והעמיד תוצאה טובה למרות חוסר שביעות הרצון, ייתכן שאין לכם קייס. לקבלת חוות דעת ראשונית למקרה ללא עלות, פנו אלינו כבר עכשיו.

חוות הדעת נדרשת לבסס את הפגיעה האסתטית, הרפואית והתפקודית של התובע/ת, בהתאם לגודל, מיקום וחומרת הצלקת או חומרת המצב הרפואי והנפשי שנגרמו כתוצאה מליקוי אסתטי כלשהו.

חברת פורום רופאים עובדת בשיתוף פעולה הדוק מזה מספר שנים עם פלסטיקאים בכירים ומתחייבת לאתר את המתאים ביותר מביניהם לתחום הפגיעה הרלוונטי.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי