כירורגיה גניקולוגית חוות דעת

להאזנה:

 

רשלנות רפואית בתחום הפיריון, המיילדותי, האונקולוגי ולעתים גם האסתטי, מצריכה פנייה למומחה כירורגיה גניקולוגית לצורך חוות דעת רפואית לצרכים משפטיים. חוות הדעת אמורה לשפוך אור על הנזקים שנותרו לאישה במערכת הרבייה כתוצאה מטיפול לקוי ולאורם יש לקבוע תגמולים ראויים. בחברת פורום רופאים תמצאו את המומחים הבכירים והמנוסים ביותר לכתיבת חוות דעת בתחום זה.

 

מתי נדרשת לגבי כירורגיה גניקולוגית חוות דעת רפואית?

מערכת הרבייה הנשית המורכבת מובילה לעתים לצורך בניתוח מונע, כאשר אחת הסיטואציות הנפוצות שבגינן נדרש ניתוח היא ציסטה בשחלות או ברחם שיש להוציא. אם הציסטה תישאר, היא עלולה לפגוע באיברים סמוכים ועל כן יש צורך לשקול ניתוח בשיטה הלפרוסקופית להוצאתה בהקדם ושליחתה לביופסיה. סיבות נפוצות אחרות לניתוח הן הסרת גידולים ממאירים או גרידה.

הצורך בחוות דעת בתחום הכירורגיה הגניקולוגית נובע בדרך כלל מרשלנות רפואית בתחום, שהותירה אחריה פגיעה כמו הידבקויות, זיהום או פגיעה באיברים וכלי דם, המבטאים את הפרת הזהירות הרפואית מצד המנתח. רשלנות זו עשויה להתבטא גם בפרוצדורות פולשניות כמו סיסי שלייה או מי שפיר כאמור.

אחת הנסיבות הנפוצות להגשת חוות דעת של גניקולוג כירורג היא בעקבות רשלנות בניתוח קיסרי, אם כי גם רשלנות בניתוחי אגן נחשבת לעניין נפוץ, בשל השכיחות הגבוהה של ניתוחים מהסוג הזה.

סיבה נוספת לצורך לקבל לגבי כירורגיה גניקולוגית חוות דעת, היא הדרישה לקבוע את הצורך בניתוח כתוצאה מנזק קיים ולהעמיד במסגרתו את העלויות וההשלכות העתידיות אותן נדרש הגורם המפצה (כמו חברת הביטוח או נתבע פרטי) לכסות. אפשרות שלישית במספר היא לקבל את חוות הדעת במטרה לתבוע נכות כללית מהמוסד לביטוח הלאומי וזאת בהתאם לשיעורי הנכות שמאפיינים את המקרה.

כירורגיה גניקולוגית חוות דעת
כירורגיה גניקולוגית חוות דעת

סוגים נוספים של ניתוחים גניקולוגיים שעשויים להצריך חוות דעת רפואית

מלבד המקרים הנפוצים בהם תידרש חוות דעת מכירורג המתמחה ברפואת נשים, גניקולוגיה או מהמישור המיילדותי, יש מספר ניתוחים בהם כל רשלנות שהותירה נזק תשתייך גם היא לסוג זה של חוות דעת רפואיות.

כך למשל, ביצוע ניתוחים גניקולוגיים שנוגעים למהלך ההריון, בייחוד לצורך בדיקת ההתפתחות התקינה של העובר. הבדיקות הנפוצות הן כאמור בדיקות גנטיות שמתבצעות לתוך הנרתיק או לתוך דופן הבטן, תלוי בבדיקה עצמה.

אפשרות נוספת היא של בדיקות או טיפולים במקרה של בעיות פוריות, עקרות או בעיה קיימת במערכת הרבייה, שמכוחן יש לבצע הפריה חוץ גופית. ניתוחים נוספים ושכיחים לעניין זה הם אלה שנמנים עם הניתוחים להפסקת הריון (הפלה), כאשר מלבד ביצוע הגרידה, גם הפלה באמצעות כדורים עשויה להיחשב ככזו שמצדיקה פנייה לכירורג גניקולוגי לכתיבת חוות דעת.

הסוג השני של ניתוחים גניקולוגיים נקשר לתחום הרפואה הקוסמטית והאסתטית. כיום עיצוב הנרתיק נחשב לניתוח עולה מבחינת הפופולריות שלו, בעיקר בקרב נשים לאחר לידות המעוניינות לעצב מחדש את איברי הנרתיק החיצוניים הן מטעמים אסתטיים והן לצורך שיפור ההנאה מיחסי המין.

אם חל כשל בניתוח שכזה או שהתוצאה שנותרה ממנו רחוקה לחלוטין מזו שהובטחה, ניתן להעריך באופן ראשוני את המקרה ולהבין האם יש מספיק "בשר" לתביעת רשלנות.

 

חוות דעת גניקולוגית בהתאם לתוצאות בדיקות ואבחונים

ביצוע בדיקות תקופתיות ומעקבים הם עניין שגרתי בקרב נשים בכל הגילאים. מידי שבוע מתבצעים בכל המכונים הרפואיים ובתי החולים מאות ניתוחים במישור הגינקולוגי, שנועדו להשפיע ולהתערב בתפקוד הקיים במערכת הרבייה. פעולות אלה יכולות לכלול ניתוחים להסרת גידולים ממאירים וממצאים כלשהם בשחלה, החצוצרה או הרחם, ניתוחי הפסקת הריון, ניתוחים ברצפת האגן, ניתוחים פלסטיים בנרתיק ועוד.

גם בדיקות ההריון השגרתיות עשויות להיחשב בחלק מהמקרים כפרוצדורות של כירורגיה גניקולוגית – למשל בדיקת מי השפיר או סיסי שלייה. אמנם אין המדובר בניתוח במובן הקלאסי של המילה, אך ככל שהמדובר בפעולה פולשנית, ניתן להחשיבה ככזו בכל מקרה.

 

על מהותה וחשיבותה של חוות דעת כירורגית גניקולוגית

עקרונית, כל תביעה שבה מעורבים נזק גוף שמקורם ברשלנות רפואית, מחלה או תאונה, נדרשת להגשת חוות דעת רפואית שתתייחס למהות הנזק הקיים, חומרתו והשלכותיו מבחינה פיזית ותפקודית.

חוות הדעת תוגש בהתאם למישור הפגיעה של התובעת, כאשר בדרך כלל יהיה זה המוסד הרפואי המטפל אך במקרים מסוימים גם המוסד לביטוח הלאומי, קצין התגמולים במשרד הביטחון, חברת הביטוח הפרטית או נתבע פרטי כלשהו.

כירורג גניקולוג מומחה שכותב את חוות הדעת, נדרש לפרט בצורה מלאה ובדיוק רב את כל הנסיבות וההשלכות של המקרה שלפניו ולהעריך בסיום את שיעור הנזקים, אחוזי הנכות ולעתים גם אי הכושר של התובעת.

מכיוון שעסקינן בנזקים פנימיים, קיים הצורך בהוכחה מדויקת של הקשר הסיבתי בין המקרה והנזקים שנגרמו ממנו. הוכחה זו תקבל גושפנקה מחייבת מקביעותיה של חוות הדעת, כך שככל שכותב חוות הדעת מתפקד כגניקולוג בכיר ומנוסה בשנים, הסיכוי שקביעותיו יתקבלו ויתורגמו להצלחת התביעה גדל משמעותית.

 

ההסמכה הרפואית הנדרשת מכירורג גניקולוג

כירורג גניקולוג נדרש למומחיות ספציפית בתחום זה, תוך שהוא מתפקד בהווה בסטטוס זה ונמצא ראוי ברמת הוותק, הניסיון וגם במובן האקדמי כלפי תחום זה. הכירורג נדרש לניסיון גם בכתיבת חוות הדעת המשפטיות עצמן, שהרי קיים צורך בהצגת נתונים מהימנה, רהוטה וקוהרנטית בכתב ומאוחר יותר גם בעל פה במתן עדותו בבית המשפט.

 

פועלים למענכם עד להצלחה מלאה

חברת פורום רופאים עובדת מזה שנים ארוכות בשיתוף פעולה עם מומחים בכירים מתחום הגניקולוגיה הכירורגית ומקפידה למצוא את המומחה המתאים ביותר לסוג המקרה כדי להגדיל בעשרות מונים את סיכוי ההצלחה בתביעה.

חברתנו מציעה שירותי חוות דעת ראשונית ללא עלות על מנת להעריך את מקרה הלקוח ומספקת גם שירותי איתור והשלמת מסמכים רפואיים, מימון לחוות הדעת המלאה וליווי אישי ומקצועי לאורך הדרך. צרו עמנו קשר לבדיקת התיק כבר כעת.

התרחיש הנפוץ ביותר הוא במקרה של רשלנות רפואית, מאחר ולא סביר שייגרם נזק למערכת הרבייה שלא כתוצאה מהתערבות רפואית קודמת. יחד עם זאת, חוות הדעת נדרשת גם בעת קביעת אחוזי נכות ובתביעות ביטוח, בהן המבטחת סירבה לממן את הניתוח.

ישנם כמה ניתוחים נפוצים בתחום זה וביניהם ניתוחים להסרת גידולים ממאירים ברחם, השחלות או החצוצרות, ניתוחים להוצאת ציסטות, ניתוחים קיסריים, הפלות ומעקבים גנטיים כמו סיסי שליה או מי שפיר.

נדרשת הסמכה ספציפית בתחום הכירורגיה הגניקולוגית כדי לכתוב חוות דעת איכותית ומקצועית בנושא ובצידה גם רמת מיומנות גבוהה מבחינה רפואית וניסיון עשיר בכתיבת חוות דעת רפואיות ובהופעה מול בתי המשפט.

אנו מתחייבים למצוא עבורכם את המומחה המתאים ביותר למקרה התביעה ולספק חוות דעת ראשונית למקרה הלקוח ללא עלות. בנוסף ניתן להשתמש בשירותי איסוף מסמכים ובקרן מימון לחוות דעת לעורכי דין בתנאים מעולים. 

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי