כירורגיה פרוקטולוגית חוות דעת

להאזנה:

 

אירועי רשלנות רפואית או נזקים רפואיים הדורשים בניתוח קולורקטלי, יקבלו תימוכין משמעותי דרך חוות דעת בכירורגיה פרוקטולוגית, שאמונה על קביעת נזקי התובע בדגש על תיקון הנזק והשלכותיו הרפואיות והתפקודיות בהווה ובעתיד. במאמר זה נדון לגבי הצורך לכתוב במאמר זה נדון לגבי הצורך לכתוב בתחום כירורגיה פרוקטולוגית חוות דעת וחשיבותו של מומחה עתיר ניסיון להצלחת התביעה.

 

על כירורגיה פרוקטולוגית ומהותה

כירורגיה פרוקטולוגית או בשמה המקצועי: כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגית, עוסקת בניתוחים במערכת העיכול באזורי המעי, החלחולת ופי הטבעת. תחום זה מהווה תת התמחות בכירורגיה כללית, העוסק בניתוח איברי בטן פנימיים. לפיכך, כל כירורג קולורקטטלי מהווה בהכרח גם כירורג כללי.

תפקידו של מומחה זה הוא לבצע ניתוחים בעקבות מחלות מעי דלקתיות (קוליטיס וקרוהן), הסרת גידולים ממאירים ושפירים וטיפול פולשני במחלות מעיים נוספות כמו למשל פוליפוזיס משפחתית, ניתוחי צניחת רקטום ועוד.

 

חוות דעת בתחום הכירורגיה הפרוקטולוגית

חלק גדול מפעולתו של הפרוקולוג מתרחש בעבודה שוטפת מול גסטרואונטרולוגיים המתמחים בבעיות במערכת העיכול. על פי רוב, הגסטרואונטרולוג יהיה זה שיערוך בדיקות גסטרוסקופיה וקולונסקופיה מאבחנות, שמעידות על הצורך בניתוח.

אחת הנסיבות השכיחות ביותר לניתוחים בפרוקטולוגיה היא גידול סרטני במעי הגס. במצב כזה, מלבד הכירורג הקולורקטלי והגסטרואונטרולוג, ייכנס למעורבות הרפואית גם רופא אונקולוג שיתאים את סוג הטיפול הרלוונטי. בנקודה זו, רשלנות רפואית שהתרחשה בהליך הכירורגי תצטרך להיבדק גם בהלימה לתחומים אלה, כך שמומחה חוות הדעת לעתים יידרש לאבחנה מוקדמת המורכבת מהם.

כירורגיה פרוקטולוגית חוות דעת
כירורגיה פרוקטולוגית חוות דעת

חוות דעת בכירורגיה פרוקטולוגית בעקבות רשלנות רפואית

כירורגיה קולורקטלית מתבטאת בכמה ניתוחים נפוצים, המכילים מטבע הדברים סטנדרטים רפואיים מקובלים בתחום לצד בקיאות ומיומנות הולמים, שהפרתם עשויה להצביע על רשלנות רפואית:

 

ניתוח טחורים

לניתוח זה מספר סיבוכים חמורים וביניהם דימום, זיהום, אצירת שתן, בריחת שתן בצורה, כאבים באגן (אלח דם באגן) והיצרות אנאלית. היווצרותם של סיבוכים אלה אינה תמיד נובעת מרשלנות רפואית ולכן הדרך היחידה לקבוע זאת תהיה באמצעות חוות דעת מומחה המדויקת לאותו מקרה.

 

ניתוח פיסטולה

ניתוחים אלה מהווים תיקון לפיסטולה והם מבוצעים דרך כמה סוגי ניתוחים בפי הטבעת, בהתאם למיקומה המדויק. רשלנות בניתוח זה עלולה לחבל בתפקוד הסוגרים עד כדי אובדן השליטה בסוגרים וכאבים עזים שמסבים פגיעה תפקודית חמורה.

 

כריתת גידולים ברקטום או במעי הגס

כאמור, הליך ניתוחי שכיח למדי בענף הפרוקטולוגיה, שכולל מספר גדול של פסיקות לעניין רשלנות רפואית בנושא.

 

ניתוח לצניחת רקטום

כירורגיים בכירים בתחום מודעים לכשל חמור בניתוח זה הגורם לזיהום חמור וקטלני בעקבות דליפת צואה. כך או כך, בכל נזק שנגרם מניתוח שכזה יש לפנות לקבלת חוות דעת ראשונית ממומחה מתאים ולבדוק האם חלה בניתוח רשלנות רפואית.

 

חוות דעת בכירורגיה פרוקטולוגית לצורך ביצוע ניתוח

גם מצבים בהם מטופל לא הופנה לניתוח רלוונטי או אם נדרש לו ניתוח שכזה שהנתבע (לרוב חברת הביטוח) מסרב לכסות, יצדיקו כתיבת חוות דעת בכירורגיה קולורקטלית. בדרך כלל הפנייה למומחים אלה תתבצע בקיומם של:

  • טחורים  (Hemorrhoids)
  • פיסורה (Anal fissures)
  • פיסטולה או מורסה  (Peri-anal abscesses & fistulas)
  • זיהומים ודלקות באזור האנוס (פי הטבעת), כאשר הנפוץ הינו וירוס הפפילומה
  • הפרעות שונות בהתרוקנות הקיבה לרבות עצירויות ואי שליטה בסוגרים
  • גידולים ממאירים ושפירים ברקטום, הקולון ופי הטבעת
  • מחלות מעי דלקתיות
  • צניחת רקטום (Rectal prolapse)
  • תיקון פגמים מולדים (נדיר מאוד)

 

חשיבותו של המומחה בפרוקטולוגיה לכתיבת חוות הדעת

תחום זה מתמקד באזור רגיש ביותר, הדורש במומחיות ספציפית ורחבה מאוד, לצד רגישות מיוחדת לתלונות ולתחושות המטופלים. לפיכך, סטייה מהנורמות והסטנדרטים המקובלים בתחום זה תהווה כמעט תמיד פגיעה בתוצאה הרפואית והבריאותית של המטופל ותקים עילה לתביעה.

הכירורגים בענף הפרוקטולוגיה הינם בעלי הכשרה כירורגית מתאימה, המורכבת מכירורגיה כללית ולעתים קרובות בקיאות ומיומנות גם בתחום הגסטרואונטרולוגיה. לצורך כתיבת חוות דעת מקצועית, מקיפה ומדויקת בתחום זה, לא די רק בידע רפואי נרחב אלא גם במיומנות מוכחת בכתיבת חוות דעת לצרכים משפטיים ויכולת הופעה טובה בבית המשפט בהמשך הדרך.

כדי לעמוד במדויק על נזקי התובע, יידרש גם אבחון פרוקטולוגי מתאים במרפאתו של המומחה, במסגרתו יבוצע מישוש רפואי או החדרת צינורית מיוחדת (אנוסקופיה), המקבילה לזו שחל בה שימוש לאורך קבלת הטיפול הרפואי הקודם. אם הנזק של התובע הינו פנימי, ניתן לבצע בדיקת סיגמואידוסקופיה או קולונסקופיה ארוכה.

 

מה תכלול חוות הדעת הרפואית בכירורגיה פרוקטולוגית?

  • בדיקת הרקע הרפואי המלא של התובע
  • סקירה מדויקת ואובייקטיבית של נסיבות הניתוח, תוך הפניית אצבע לגורם הרשלנות (אם היה) במתן הטיפול והשפעתו על המצב הקיים.
  • תיאור המצב הרפואי הנוכחי בדגש על השפעתו על תחומי החיים: גופנית, תפקודית, מקצועית וגם נפשית.
  • קביעת הצרכים הטיפוליים המתאימים לתיקון הבעיה ו/או לטיפול בה, גם בראייה עתידית.
  • תימוכין מהספרות הרפואית המקצועית בה נעזר המומחה וכן תיאור מקרים קודמים בנושא.
  • מומחה חוות הדעת נדרש לניסיון בכתיבת חוות דעת רפואיות לצרכים משפטיים, לרבות יכולת עמידה בפני בית המשפט, ליווי לוועדות רפואיות ובקיאות בכללי הכתיבה ועריכה המתבקשים.

 

לנו המומחים הטובים והמיומנים ביותר בתחום

חברת פורום רופאים מתמחה במתן שירותי חוות דעת משפטיות לצרכים רפואיים ומזמינה אתכם לקבל הערכה ראשונית למקרה התביעה ללא עלות, לאחריו תוכלו להבין האם יש מקום להגשת התביעה לגורמים המתאימים. אנו מתחייבים למצוא עבורכם את המומחה המתאים ביותר למקרה, מתוך ראיית צרכי הלקוח והכרה בחשיבות הצלחתכם המשפטית.

בדרך כלל חוות הדעת נדרשת לאחר חוויה של רשלנות רפואית שהותירה נזק מקומי באזורי פי הטבעת, הקולון או המעי הגס, אך לעתים תידרש גם כדי להעריך את הצורך בניתוח בפועל.

רוב הניתוחים בתחום זה מתייחסים לבעיית הטחורים, אם כי ניתוחים נפוצים נוספים יהיו כריתת גידולים מקומיים וטיפולים למחלות מעי דלקתיות כמו קוליטיס וקרוהן. חלק גדול מעבודתו של הפרוקטולוג מבוצעת בהלימה עם זו של הגסטרואונטרולוג ולעתים גם האונקולוג.

מעטים הם המקרים בהם ניתן לקבוע כבר מהרגע הראשון וללא בדיקה מקצועית את העובדה שהמדובר במקרה של רשלנות רפואית. אנו מציעים בדיקה ראשונית של המקרה ללא עלות ותוכלו לפנות אלינו כבר עכשיו.

חוות הדעת תבסס את הפגיעה התפקודית והרפואית שנגרמה לתובע/ת, על סמך היקף וחומרת הנזקים והאבחנה בנוגע לזמניות או צמיתות הבעיה, שמובילה לעתים לאובדן אי כושר.

לשיתוף לחצו:
תוכן עניינים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה יעוץ משפטי או רפואי